mrs secretary

Isnin, 7 Februari 2011

muhasabah diri ~

kenapa mesti nak hasad dengki sesama manusia...
bukankah apa saja yang dimiliki dan 
apa saja yang terjadi dalam hidup ini adalah ketentuanNya..
Dia yang tentukan siapa jodoh kita..
Dia yang tentukan berapa banyak rezeki kita..
Dia yang tentukan apa akan terjadi esok, lusa dan hari berikutnya..
Dia yang tentukan dosa pahala kita.. dan 
Dia yang tentukan bila waktu kematian kita..
jadi seharusnya kita bersyukur dengan apa yang kita miliki...
janganlah sentiasa tak puas hati dengan kelebihan orang lain..
mungkin hari ni rezeki dia...mana taukan esok rezeki kita pula..
tak perlulah nak huru hara kan hidup orang lain kalau
orang itu tidak pernah masuk campur soal hidup kita!
bersyukurlah seadanya dan terimalah seadanya
apa pun jua diri kita dan kehidupan kita sekarang..
renung-renungkan dan muhasabah diri~


*psttt : sekadar peringatan...untuk diri sendiri juga~

5 ulasan:

  1. biasa la kak..manusia cam tu x pnh besyukur..

    BalasPadam
  2. betul tu t..
    biarlah dia nak dengki ngan aku
    yg penting aku bahagia!

    BalasPadam
  3. let go je.. yg penting epi.. ade ku kesah?

    BalasPadam
  4. enjoice! jom anjung tghari kang.. lapoooooooooooOOOooooooo... keh3

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com