terkini dan sensasi

Rabu, 6 April 2011

bunga bukan sekuntum... kumbang bukan seekor!

Assalamualaikum...(^ ^)

aku sangat sedih!
aku tak boleh terima kenyataan dia sanggup tinggalkan aku
kenapa dia buat begini? hancur luluh hati aku...
aku tak sanggup hidup tanpa dia... lebih baik aku mati je!

astaghfirullahalazim... 
kenapa perlu jadi seperti ini hanya seorang lelaki atau wanita 
yang kita sayang pergi meninggalkan kita! 

SEDARLAH...
sudah takdir yang dia bukan untuk kita! 
pasti ada hikmah disebaliknya... 
relakan saja dia pergi kalau itu kemahuan dia! 
pasti kita akan temui seseorang yang lebih baik dan lebih menyayangi kita! 
tak guna meratap kecewa sehingga boleh memudaratkan diri 
dan mendorong kita bertindak di luar batasan... 

YA!
memang kita akan kecewa tapi 
kekecewaaan itu akan terubat jika kita 
terus memohon pertolongan dan pentunjuk daripadaNYA
hanya padaNYA tempat kita meminta
mudah-mudahan kita dipertemukan dengan insan yang benar ikhlas menyayangi!

INGATLAH!
bunga bukan sekuntum... kumbang bukan seekor
       

10 ulasan:

  1. yup betul tp tuk dapat seekor kumbang yang kt dah serasi gile tu ssh...heehee

    BalasPadam
  2. cikmima;
    memang susah tapi tak mustahil kan?

    BalasPadam
  3. akak ! makan dalam gila emtry ni. terkena kat saya, susah laa kak nak lupakan dia.. :)

    BalasPadam
  4. missdora;
    cuba sibukkan diri dgn kawan2, buang semua barang kenangan bersama dia!
    insyallah boleh lupa, akak pun pernah alami situasi mcm ni...

    BalasPadam
  5. jangan sedey2..
    yg hilang pasti berganti..

    BalasPadam
  6. betul tu kak mas.banyak lagi pilihan kat dunia luar ni.kita kena keluar untuk mencari yang terbaik.bukan duduk terperap dalam bilik tunggu romeo nyanyikan lagu di luar tingkap rumah.

    BalasPadam
  7. padlie;
    dan pengganti itu pasti lebih baik dari yang sebelumnya!

    BalasPadam
  8. fad;
    betul tu!
    buat apa kita nak meratap merayu padahal dia dah bahagia dgn orang lain...kita perlu cari kebahagiaan kita jugak!

    BalasPadam
  9. manueng;
    terima kasih kerana setuju!

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com