terkini dan sensasi

Khamis, 28 April 2011

geng tukar kad ATM... berwaspadalah!

Assalamualaikum...(^ ^)

pelbagai cara akan dilakukan oleh penjenayah untuk mendapatkan wang kita... kalau mereka tak boleh dapatkan dengan cara merompak, mereka akan gunakan cara yang paling licik! salah satu caranya dengan menukar kad ATM kita kepada kad ATM palsu semasa kita sedang mengeluarkan duit di mesin ATM... sehingga mereka ini digelar Geng Tukar Kad ATM!

kawasan sasaran merekalah sudah tentulah di bank2 yang tak ramai orang menggunakan mesin ATM... ataupun pada ketika itu hanya seorang sahaja yang menggunakan mesin ATM tersebut! taktik yang mereka gunakan memang sangat licik iaitu dengan hanya mengumpan mangsa dengan wang RM50! sedang asyik mangsa menekan nombor pin salah seorang daripada mereka akan memerhati secara diam2 dari belakang... dia akan menghafal nombor pin tersebut dan rekodkan di dalam handphone!

geng yang lagi seorang akan menjatuhkan sekeping duit RM50 di atas lantai... kemudian dia akan menepuk belakang mangsa dan bagitau yang duit mangsa tercicir... mangsa yang terkejut akan terus berpaling dan mengambil duit tersebut kerana menyangkakan memang betul duit dia tercicir! kemudian yang seorang lagi akan cepat2 menukar kad ATM mangsa kepada kad palsu dan terus beredar dari situ! 

memang sangat2 licik kan? kalau nak tengok sendiri boleh tengok videonya di SINI... video ini dikirim oleh internetKINI... jadi berwaspadalah kawan2 apabila nak mengeluarkan duit di mesin ATM seorang diri!

18 ulasan:

  1. ish bahaya betol macam tu.. thanx gtau bende ni

    BalasPadam
  2. oh, bahaya2x... kak mas pom hati-hati.

    BalasPadam
  3. @Freaky
    berhati2lah...
    Mas sekadar berkongsi utk kebaikan kita bersama..

    BalasPadam
  4. @TrigYy
    tulah...akak pun takut!
    kena lebih berhati2 lepas ni..

    BalasPadam
  5. bahaya btol kan..
    org zaman la bleh wat mcm2..

    BalasPadam
  6. MasyaAllah.. O.o.. Ada jugak camtu? Bahaya ni.. -.-"

    Newest Entry, Tak Kisah! Tapi Menyampah!

    BalasPadam
  7. duit kite pun penah hilang rm 500

    bila cek ngan bank, duit tu dikeluarkan guna ATM

    Padahal time tu kite tak gie bank pu

    Bahaya tul, rasa cam keje orang dalam jer

    nak simpan duit kat bank pun takut

    BalasPadam
  8. zaman canggih tapi taktik dia macam bodohkan orang haha pandai betul

    BalasPadam
  9. @Arif Azmi
    ada..mmg wujud org mcm ni!
    berhatilah selepas ini..

    BalasPadam
  10. @Cik Cempaka
    hurmmmm...Mas pun pernah kena camni!
    bila kita buat aduan kat bank mmg kita yg dipersalahkan..

    BalasPadam
  11. @naz
    tulah naz...pandai mereka kan?
    mangsa pun mudah sangat tertipu!

    BalasPadam
  12. kena lebih hati2 lepas ni... kerana RM50, hilang beribu2 RM..

    BalasPadam
  13. @ApiH
    berhati2lah...
    dan jangan mudah terpedaya!

    BalasPadam
  14. memang sekarang kena berhati-hati masa cucuk duit kat ATM.

    BalasPadam
  15. @storyfromme
    betul tu adikku sayang!
    berwaspadalah dan jangan mudah terpedaya..

    BalasPadam
  16. salam...
    juz watch the video 2 days ago...

    abang saya cakap, tu dia bkn amik kad, tapi dia amik duit...
    masa duit dah nak keluar dri mesin atm, yang blah kanan bagi hint pada yg kiri suruh jatuhkan duit, so mangsa akn tlg kutip duit yang dijatuhkan...pada masa yang sama yang kanan akan amik duit yang dikeluarkan dri mesin atm...lebih kurang mcm tu lah cara dia...

    sekadar share...tak tahu lah versi mana yang betul...huhu...

    BalasPadam
  17. @cutegurlzz93
    hurmmmm...apa yg diberitahu oleh pengirim video beginilah!

    mula2 tgk pun Mas ingat curi duit tapi kalau tgk betul2 mmg dia tukar kad ATM...

    tajuk video ni pun 'geng tukar kad ATM'...

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com