mrs secretary

Sabtu, 23 April 2011

kenangan denda di zaman persekolahan

Assalamualaikum...(^ ^)

mesti rasa seronok kan bila mengenang kembali zaman persekolahan kita... rasa nak masuk sekolah semula kan? dan sudah tentu kenangan didenda adalah perkara yang tak dapat kita lupakan sewaktu zaman persekolahan! Mas pun pernah kena denda masa sekolah dulu tapi bukan sebab nakal tau! antara denda yang Mas rasa paling glamour masa zaman sekolah dulu ialah...

  • berdiri atas kerusi atau meja... hehehehehe, denda ni mesti kawan2 pernah kena kan? Mas selalu kena denda ni masa kelas Alam dan Manusia semasa darjah 5... selalunya cikgu akan tanya soalan, jadi kalau tak dapat jawab kenalah berdiri atas kerusi... pastu kalau tak dapat lagi berdiri atas meja pulak
  • dijemur di tengah panas... huhuhuhu, denda ni memang sadis lah! mana yang kulit putih tu habislah hitam dan mana yang kulit hitam tu makin hitamlah...sadis kan? biasanya Mas kena denda ni kalau kelas bising! jadi cikgu takkan denda yang buat bising je tapi denda satu kelas...
  • kena tulis 1000 patah perkataan... haaaa, denda ni memang menguji kesabaran! cikgu biasanya kenakan denda ni pada murid2 yang tak siap kerja sekolah, meniru dalam ujian dan tak bawa buku teks... Mas pernah kena denda ni sebab tak bawa buku teks! jadi cikgu suruhlah tulis "saya janji tak akan lupa bawa buku teks lagi" 1000 kali... adus! boleh krem jari jemari dibuatnya!
  • kena berdiri di luar kelas sampai waktu rehat... malu weh kalau kena denda macam ni! setiap murid yang lalu lalang mesti akan gelak2 dan ejek punya... tebal muka tak tau nak sorok kat mana! nak tak nak berdiri jelah macam jaga kat tepi pintu kelas tu... sapa suruh buat salah kan? tapi Mas tak pernah kena denda camni tau... kawan2 Mas pernahlah! hehehehehehe...
  • kena rotan kat tapak tangan dan punggung... denda nilah paling Mas takuti! sakit wooo, boleh teringat sampai bila2 kesakitannya... biasanya kalau buat kesalahan yang teruk je barulah kena rotan kan?
jadi macam mana kawan2, pernah tak kena denda macam ni... tapi Mas rasa mungkin zaman sekarang dah takde dah cikgu kenakan denda2 macam ni pada murid2! sebab murid zaman sekarang dah terlalu advance, kalau cikgu kenakan denda cikgu pulak yang akan dipukul... hurmmm, walaupun tak semua murid macam tu tapi segelintir pasti ada kan?

20 ulasan:

  1. waa penah kena denda..malu oo tp sbb denda2 2 la rasa jadi 'org' sket.. :))

    skrg ni hmm xleh usik ank sket... mesti kena serang

    BalasPadam
  2. penah kena denda berdiri kat parking skolah..abis 1 skolah tgk i tau..geram je ngan cikgu tu huhu..

    BalasPadam
  3. dulu pernah kena denda berdiri atas meja...T_T

    BalasPadam
  4. @~~Ticer Wann~~
    hehehehe...tapi itulah pengajaran utk kita kan?

    budak zaman sekarang jgn cakaplah mmg tak boleh ditegur langsung!

    BalasPadam
  5. @♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥
    hehehehe...nakal lah tu!

    mmg malu kan? tak tahu mana nak sorok muka...huhuhu

    BalasPadam
  6. @Sunah Mohammad
    samalah...itulah denda yang selalu Mas kena!

    BalasPadam
  7. nana pernah kena denda jalan itik pusing satu bangunan time kelas agama -__-

    BalasPadam
  8. Banyak sgt kena denda dulu.. pnjg sgt nk tulis.. hehe.. diri atas meja, atas kerusi, luar kelas, jalan itik, ketuk ketampi, kena rotan semua penah rase. Haisshh.. baru sedar nakal rupenya saye ni... hek3...;P

    BalasPadam
  9. @Nana
    kena jalan itik!
    hehehehe...mesti malu kan?

    BalasPadam
  10. @NoRa DaDiLLa
    wah! semua denda pernah kena ye..
    memang nakal betul dia!

    BalasPadam
  11. zmn skolah paling beshhh...

    nama sy selalu kene tulih kat atas papan hitam... sbb bising bile cekgu x der... ngade2 ketua kelas tu...hoho...

    BalasPadam
  12. Denda paling malu - kena duduk bersila kat koridor luar kelas sambil siapkan homework karangan BM. Nasib baik ramai-ramai. Tapi malu lah, kena ejek dengan pelajar kelas hujung, "buat malu jek budak kelas pertama kena denda!". T.T

    *Baru beberapa bulan tinggalkan zaman persekolah, rindu! :D

    Entri terbaru : Segmen | Kalau Aku Ada Bakat Aku Nak Jadi ..... :)

    BalasPadam
  13. huhuhu~
    sekarang dah tak boley rotan2..
    sikit2 usik je nak saman chekgu~
    hahaha

    btw, sy tuan rumah di sini
    http://carutankarutaryl.blogspot.com/

    BalasPadam
  14. berdiri atas kereta dengan meja tu mmg selalu lah haha

    BalasPadam
  15. @akulahct
    hehehehehe...best kan zaman sekolah!

    biasalah kan ketua kelas mesti tulis nama orang bising kat papan hitam..

    BalasPadam
  16. @Arol Mubin
    hehehehe...sadis gak!
    mesti malu ngan awek kan?

    BalasPadam
  17. @aryl
    haaaa...betul tu!
    budak2 zaman skrg mmg tak boleh ditegur..

    BalasPadam
  18. @cik EPAL
    wah!! cik epal dtg blog Mas!
    terharunya...terima kasih!

    hehehe..itulah denda yg paling glamour kan?

    BalasPadam
  19. iz lak kene ketuk ketampi 300 kali sebab maen bola kertas dalam kelas :(

    BalasPadam
  20. @no_answer
    hehehehe...nakal tu, main bola kertas dalam ye!

    mesti lenguh2 lutut kan kena ketuk ketampi sampai 300x..

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com