terkini dan sensasi

Khamis, 21 April 2011

sakit menguji erti kesabaran

Assalamualaikum...(^ ^)

Ya Allah sakitnya!!
sabar! Allah sedang menguji kita
macam mana nak sabar? sakit sangat ni...
jangan macam tu... banyakkan istighfar dan doa!
istighfar? doa? boleh hilang ke sakit tu?
insyAllah, Dia kan Maha Penyayang...

astaghfirullah al-azim.... astaghfirullah al-azim... astaghfirullah al-azim
Ya Allah... berikanlah aku kesabaran
sesungguhnya sakit ini hanya ujian darimu...

macam mana? rasa lega sikit tak?
alhamdulilah... sakitnya dah berkurangan!
kenapalah dengan aku ni... sihat pun tak reti nak bersabar
sakit pun tak reti nak bersabar...
takpe, sekurang-kurangnya cuba perbaiki kelemahan diri
ingatlah kesakitan itu menguji kita erti kesabaran!


peringatan untuk diri sendiri...
Mas tengah demam kuat sekarang... dahlah husband takde kat rumah! Mas cuba bersabar dan bersabar kerana sakit bukan penghalang! sempat lagi taip entri walaupun tangan terketar-ketar...



4 ulasan:

  1. darling kamu skt ke..ni dtg nk bg comforter ni..

    get well soon dear..rehat ye..

    BalasPadam
  2. so mcmna hari ni, da kebah dah ke demam mas tu?

    minum air kelapa la, mungkin panas dalam ke..

    BalasPadam
  3. @leyzajamil
    belum kebah lagi..ni pun pergi jugak kerja! malas nak cuti...

    terima kasih ye..
    Mas try minum air kelapa nanti!

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com