terkini dan sensasi

Khamis, 9 Jun 2011

kalau kaca menjadi intan

Assalamualaikum...(^ ^)

.....manusia sememangnya tidak pernah puas dengan apa yang telah dimiliki! sentiasa ada kemahuan untuk memiliki lebih dan lebih dari orang lain dan segala-galanya... cuba untuk mengubah takdir dan ketentuan demi mendapat kepuasan dan memuaskan hati orang lain!

kenapa tidak bersyukur sahaja dengan apa yang ada pada diri kita... walaupun ada sedikit kekurangan tapi kita tetap manusia yang sempurna! dulu Mas tidak boleh menerima kenapa kulit Mas gelap, tidak cerah dan putih gebu seperti orang lain... tapi bila ada yang memujuk dan menyatakan hitam itu manis, barulah Mas sedar kekurangan itu tidak semestinya buruk, tetapi tetap ada keistimewaan!

gambar dari sini
begitulah seumpamanya kalau kaca boleh menjadi intan... pasti seronok kan? tetapi mustahil sesuatu yang telah dijadikan sebegitu sejak azali boleh diubah atau ditukar menjadi sesuatu yang lain! jangan jadi seperti kisah ini... kerana tidak puas hati dengan diri sendiri dan mahu memuaskan hati orang lain sanggup menyakiti diri sendiri...

10 ulasan:

  1. eh mcm nk same entry kite.hmm rara pon nk kulit putih gebu gak.jeles tgk org putih.

    BalasPadam
  2. kak mas..hitam itu mutu..keunggulan ;)
    pinky pun lap lap gak hahaha..
    tapi makin dipandang makin manis..wahhhh apakah? ;p

    BalasPadam
  3. susah nak puaskan hati sendiri apetah lagi hati org kan dear..be yourself and believe on yourself..barulah ada keyakinan diri...kalau nak ubah sesuatu tu kena pandai saiko..insyaallah:)

    BalasPadam
  4. Bangga menjadi diri sendiri

    BalasPadam
  5. kene sentiasa bersyukur atas nikmatNya..

    BalasPadam
  6. @rara pinkmafia
    akak bukan nak kulit putih cuma nak kongsi yg manusia ni susah nak puas dengan apa yg dimiliki..

    BalasPadam
  7. @PinKy MoMMa
    hehehehe...thanks dear!
    hitam itu memang manis kan?

    BalasPadam
  8. @risa
    thanks kak!
    Mas bangga dgn diri sekarang, itu dulu je! hehehehe..

    BalasPadam
  9. @AziE
    bagus...kita pun bangga jugak!

    BalasPadam
  10. @アヌム ちゃん
    betul tu...bersyukur dgn kelebihan diri sendiri!

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com