Logo KBBA

terkini dan sensasi

Rabu, 22 Jun 2011

patuh, akur, angguk

Assalamualaikum...(^ ^)

patuh...
kita patuh apabila terdapatnya peraturan... kalau langgar peraturan nanti akan terima akibatnya! jadi kita akan set dekat minda perkara ini kena patuh... kalau tidak akan dapat balasan! tapi janganlah sebab takutkan peraturan kita patuh...

akur...
kita akur kerana terpaksa dan dipaksa... kalau tidak akur nanti ada yang merajuk atau marah! jadi kenalah akur walaupun perkara itu kita tidak suka atau tidak sesuai... perlukah peraturan untuk akur? bagi Mas tak perlu... kalau tidak suka boleh je untuk tidak akur!

angguk...
yang ini paling bahaya... setuju ke, tidak ke, baik ke, buruk ke, tetap angguk je! dah hilang sifat untuk menilai, terus angguk bila disuruh... kita-kita yang suka bodek atau kipas amat sesuai rasanya jadi tukang angguk ni... pasti boss akan sayang lebih punya!

sumber gambar dari google
**********
sebenarnya kita boleh jadi ketiga-tiganya sekali... kita boleh patuh, boleh akur dan boleh angguk tanpa menggeleng... tetapi biarlah ianya di landasan yang benar dan betul!

kita patuh bila diperintah...
kita akur bila bersetuju...
kita angguk bila memahami...

5 ulasan:

  1. jgn terlalu angguk nnt tkt org amik kesempatan..

    mcm kak mas cakap kena di landasan yg betul..prinsip idup kena kuat ;)

    BalasPadam
  2. sukaaaaaaaaaaaaa! macam kesinambungan dari entri rumput~ ^_^

    BalasPadam
  3. ley mintak tolong tak ?
    terjah blog kami .
    and ,
    komen pada entry 'blog kami berat takk'
    terima kasih :)

    BalasPadam
  4. setuju dgn moral of the story..kena ada pendirian, br org hormat..klu sume nk ikut telunjuk org ssh jugak =)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com