terkini dan sensasi

Isnin, 20 Jun 2011

pengaruh dan populariti

Assalamualaikum...(^ ^)

pengaruh memberi impak yang besar pada seseorang... jika kita seseorang yang berpengaruh sudah pasti akan dikenali ramai! ada saja yang mahu berkenalan dan menumpang populariti kita... bagi mereka mungkin sedikit sebanyak mereka dapat tempias dari populariti kita yang berpengaruh itu!

sumber gambar dari google
seperti orang politik... mereka hanya mampu mempengaruhi orang dengan kata2 sahaja! padahal kita tidak pasti kata2 itu menjanjikan sesuatu yang pasti atau tidak... jadi kita jangan pandang pengaruh itu dari satu sudut sahaja, biarlah pengaruh itu memberi manfaat yang benar2 berguna pada kita!

pengaruh dalam dunia blog juga tidak kurang luasnya... terutama bagi blogger yang sudah popular dan dikenali! sudah tentu blogger lain ingin jadikan dia idola atau sumber inspirasi... tapi ada juga yang terlampau terpengaruh sehingga terikut-ikut dengan blogger tersebut... kalau boleh apa yang blogger itu buat dia nak buat! kalau terpengaruh dari sudut positif takpelah tapi kalau sekadar nak tumpang populariti baik hentikan pengaruh sebegitu!

**********
orang yang berpengaruh dan popular semuanya bermula dari bawah... mereka tidak terpengaruh dengan populariti tetapi jadikan orang lain sebagai sumber inspirasi!

11 ulasan:

  1. btol tu kak mas

    sbok nk kejar populariti sgt

    BalasPadam
  2. sokong.. lumrah alam.. tanpa ada 'itu' di sisi kita, kita tidak berdiri di bumi nyata..

    pandangan sahaja...

    BalasPadam
  3. setuju..
    x kemana dengan populariti

    BalasPadam
  4. singgah dari blog nina shopping
    nice entri

    BalasPadam
  5. freaky x nak jadi blogger berpengaruh. nak ada ramai kawan di blog je ..

    BalasPadam
  6. populariti ni memang besh bila kat atas nunnn...ada msa kebawah jugak kannn..masa tu ape pon tak laku lagi dah...so, sederhana tu lagi baik..
    buat macam biasa dan jadi org biasa lagi best kan mas kannnnn

    BalasPadam
  7. selalu nye mmg gitu ler, org populer akan mempengaruhi

    BalasPadam
  8. salam..kenali misi kristianisasi

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com