Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 7 Julai 2011

bang... semua tukar baru tau!

Assalamualaikum...(^ ^)

tinggal lebih kurang 24 hari lagi kita akan berpuasa... lepas puasa sudah pastilah raya kan? meraikan kemenangan kita melawan hawa nafsu bagi menyempurnakan ibadah puasa selama sebulan! bagi kawan2 wanita jangan lupa ganti puasa yang tinggal tahun lepas ye...


maaf mukadimah lari dari tajuk... sebenarnya Mas nak cerita tentang sindrom tukar baru bila hari raya bakal menjelma! si isteri dah siap buat list seawal hari pertama puasa... barang apa nak ditukar raya nanti... kalau boleh 100% nak baru! baru tip top dan boleh kalahkan jiran sebelah menyebelah... si suami yang sayang isteri terlebih2 ni terpaksa angguk je... kalau tak nanti diugut tak mahu balik beraya kampung suami!

ada ke isteri macam ni? ada... jangan cakap takde! nak pulak macam2 iklan disiarkan di kaca TV dan suratkhabar... bonanza rayalah, mega rayalah, jualan murah rayalah! mau tak terkebil2 mata si isteri tengok semua ini...

tak boleh ke nak tukar baru? boleh, tak salah pun! tapi biarlah berpada2 dan ikut kemampuan... janganlah tiap2 kali raya nak tukar, kan barang tu masih elok lagi! kalau nak tukar tu betul2 perlu takpe, tapi tak... nak menunjuk2 sebenarnya! orang macam ni tak mahu kalah dengan orang lain... nak nampak hebat je!

8 ulasan:

  1. ukur baju di badan sendiri ;)
    jgn ukur di badan org..nnt merana huhu..

    umah tetap nak merah tau kak mas ni hehe

    BalasPadam
  2. hari raya bukan untuk membazir :D

    BalasPadam
  3. wahh!!canteknyer set sofa tue...huhu,ehem..ukur baju dibadan sndiri...=)

    BalasPadam
  4. OK OK...

    uncle ganti puasa lah...!

    (lalalala)

    BalasPadam
  5. raye nk lebih,..
    pose xckop..
    ekeke..

    BalasPadam
  6. hahhahak3. nk lwan jiran sblah tak tahan tu.. hahha.

    BalasPadam
  7. ikutkan hai memang nak buat list berjela2..
    tapi kenangkan poket yang tak berapa nak tebal ni maka kesedaran diri tu pelu ada la..
    hehehhe

    BalasPadam
  8. salah satu hobi mak iaitu tukar langsir.. grrr~
    huhu

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com