terkini dan sensasi

Sabtu, 2 Julai 2011

day 21 : a picture of something you wish you could forget

Assalamualaikum...(^ ^)

hari ke 21... cabaran diteruskan dengan jayanya!

bagi Mas setiap perkara itu samada baik atau buruk memang susah untuk dilupakan... kerana setiap yang terjadi itu adalah ketentuan Allah SWT dan pasti ada hikmah disebaliknya! 

nak lupakan sesuatu perkara itu bukannya mudah... kalau ianya kenangan manis pasti kita tidak mahu lupakannya! tapi kalau ianya kenangan yang pahit sudah tentu kita nak cuba lupakan... cuma bukannya senang nak lupakan, betul tak? kerana kadang-kadang disebalik kepahitan itu ada kemanisannya...

cuma kalau boleh Mas nak lupakan peristiwa banjir yang melanda kampung Mas... tak sukalah banjir, habis semua harta benda dan tanaman rosak! pastu kena bersihkan rumah bila banjir dah surut... bukannya nak menidakkan ketentuan Allah SWT, cuma nak lupakan sedikit kenangan itu!

gambar sewaktu banjir di kampung Mas pada tahun 2007

10 ulasan:

  1. tinggi nyr air tuh...takut klu ada atuk ular..

    BalasPadam
  2. pernah mengalami banjir ye mas...alololo mesti penat kan masa tu..ujian tu sebab ALLAH sayang kite lah kan kan kan
    **rajinnya mas habiskan cabaran tu

    BalasPadam
  3. dulu pun kat kampung saya banjir...huhuhu...orang umah sewa kat bawah kena naik rumah kami sebab da masuk air..

    BalasPadam
  4. uik banjir.. rumah freaky x pernah naik air tinggi lagi..

    BalasPadam
  5. sedih nya...setakat ni Khalis tak mengalami banjir lagi

    BalasPadam
  6. @♥ Elin ♥
    memang tinggi, lagi sikit nak masuk dalam rumah!

    BalasPadam
  7. @risa
    memang penat kak, terutamanya bila lepas banjir! macam2 nak kena cuci dan kemas...

    BalasPadam
  8. @Sunah Sakura
    kampung akak memang selalu banjir! paling teruk tahun 1988, siap kena pindah lagi..

    BalasPadam
  9. @Freaky
    baguslah tu tak pernah kena banjir! penat tau hadapi banjir ni..

    BalasPadam
  10. @mykhalis
    apasal nak sedih..
    patutnya gembiralah tak kena banjir!

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com