terkini dan sensasi

Rabu, 20 Julai 2011

kerana sedikit kesalahan

Assalamualaikum...(^ ^)

kenapa orang sering memandang kesalahan itu sesuatu yang berat!

Mistakes by JessyRae in deviantart
kerana satu kesalahan semua kebaikan hilang entah ke mana... pengorbanan yang kita lakukan selama ini semuanya sia-sia belaka! penat membanting tulang dan memerah keringat hanya dipandang seperti angin lalu... terbiar begitu sahaja!

wajarkah kebaikan itu hanya dipandang bila kita berjaya harumkan nama seseorang atau sesuatu sahaja... takat itu sajakah kita layak dipuji? tapi bila kita dipalit oleh sedikit kesilapan semua pujian hilang... kritikan dan tohmahan yang kita terima!

ia benar2 buat kita kecewa! bukan sedikit masa yang dikorbankan... hampir 10 tahun!
 

11 ulasan:

  1. nape sis? jd pada sis ke?
    biasa lah sis manusia ini macam2 ragamnya

    BalasPadam
  2. ape yang berlaku kak ? gambar tu sangat menakutkan

    BalasPadam
  3. dipalit oleh sedikit kesilapan?

    Tapi gambar muka tu banyak dipalit...!?

    BalasPadam
  4. adat mnusia skrg. p'kara baek bkn nk ingat. tp bnde2 yg buruk jugak diingatnya.. huhu

    BalasPadam
  5. hurmmm..tu lahh..manusia ni yang jahat dia laju je, yang baik dia buat2 tak nampak..

    BalasPadam
  6. Kita bertanya: Kenapa aku diuji?
    Quran menjawab , “Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan ,” Kami telah beriman, sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka , maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar , dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang berdusta.” Surah al-Ankabut , ayat 2-3.

    BalasPadam
  7. skali jahat

    selamanye org igt kejahatan

    BalasPadam
  8. selalunya keburukan lbh jelas drpd kabaikan...

    BalasPadam
  9. manusia, kebaikan lambat nampak. yang buruk, sesaat nampak.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com