Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 11 Julai 2011

lagi HEBAT kalau usaha sendiri

Assalamualaikum...(^ ^)

pinjam gambar dari SINI
terkadang Mas iri hati tengok kejayaan blogger2 lain... contohnya Ben Ashaari! walaupun iri tapi Mas jadikan kejayaan dia sebagai pembakar semangat... mana tau suatu hari nanti Mas boleh berjaya seperti dia! Mas respect segala usaha dia dari mula berblog hinggalah sekarang...  tak pernah kenal erti jemu! jadi dia memang selayaknya digelar blogger hebat...

itulah contoh yang terbaik kan? berjaya atas usaha sendiri... sepatutnya itu yang blogger lain perlu contohi! bukannya nak cepat berjaya tapi guna cara yang salah dan menganiaya orang lain... hebatkah kita kalau buat begitu? mula2 orang pujilah tapi bila pekung di dada dah terbuka diri sendiri yang malu!

sesungguhnya segala usaha kita akan lebih diberkati jika ianya dari hasil titik peluh kita sendiri... manusia sebeginilah yang HEBAT!

13 ulasan:

  1. ye.. btul tu akak. niena pn teringin nk berjaya tpi kte kna usaha sndiri.. xleh nk mndapat populariti murahan sebegitu.. kesian org yg teraniaya..

    BalasPadam
  2. insyaallah kalo niat btol ,tuhan akan bukakan jalan kan..janji ianya kearah kebaikan ryte..:)
    salam singgah disini mencr kawan2 baru :)

    BalasPadam
  3. erkk. usaha tangga kejayaan..

    BalasPadam
  4. berjaya atas usaha sendiri lagi puas hati

    BalasPadam
  5. berusaha tangga kejayaan..usaha atas titik peluh sendiri lagi terasa manisnya

    BalasPadam
  6. Semuanya bergantung pada MINAT & SEMANGAT...X ramai org yang ada 2 benda ni...Sbb tu la ramai yg kecundang separuh jalan~:)

    BalasPadam
  7. naz lebih sukakan slow and steady :)

    BalasPadam
  8. uncle berbrlog dalam airkon...

    takde pulak 'titik peluh'

    BalasPadam
  9. betoi betoi.. sesiapa yg betul2 nak pasti akan berjaya dengan usaha dia sendiri..

    BalasPadam
  10. lebih baik jgn fikirkan sgt, kan kita berblog utk suka2, kalau dah asyik fikir sgt, bimbang hilang plk keseronokannya..tp Mas pun dah kira berjaya apa..dah 4 angka follower tu..:)Moga terus maju jaya ye Mas..:)

    BalasPadam
  11. yup, betul tu akak! usaha sendiri walopun pelan dan slow, tapi alhamdulillah puas sebab itu hasil titik peluh kita secara telus...

    BalasPadam
  12. Setujuuuuu ... Usaha itu tangga kejayaan..Fikirkan boleh !! =..=

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com