Logo KBBA

terkini dan sensasi

Jumaat, 22 Julai 2011

nak minta kebenaran juga ke?

Assalamualaikum...(^ ^)

dah jadi kebiasaan bagi Mas... kalau nak pergi ke mana2 mesti minta kebenaran suami... walaupun sekadar nak pergi ke Alamanda pada waktu rehat! Mas akan rasa bersalah kalau tak beritahu dia ke mana nak pergi... 

sumber gambar dari sini
bukannya apa, kita ni isteri orang... kalau pergi kemana2 tanpa pengetahuan suami, ia boleh menimbulkan fitnah! mana tau tiba2 ada orang buat cerita, kata nampak kita di Alamanda dengan lelaki... padahal masa tu kita keluar makan beramai2 dengan kawan pejabat! 

bukan sahaja isteri, malah anak2 pun sama... kalau kita di pejabat nak keluar kemana2 waktu rehat, seeloknya minta kebenaran dengan mak ayah dulu! biar mereka tahu kemana kita pergi... at least kalau ada orang buat fitnah pasal kita, mak ayah tahu kita kemana sebenarnya!

walaupun nampak remeh tapi ia menjauhkan kita dari fitnah orang yang berniat jahat!

11 ulasan:

  1. Setuju..

    MTT dari mula berkawan (couple) dah praktikkan dah.. Sampai la sekarang dah bertunang pon macam tu jugakk..Insya'allah sampai dah berumah tangga nanti pon ! Aminn .. =)

    BalasPadam
  2. hrtu My pegi training dgn doc fadzillah kamsah...

    sebagai suami jgn jd kejam sgt... nyatakan pd isteri dia benarkan isteri kemana sahaja selagi tidak melanggar batas syarak dan mengaibkan suami. sbb dosa sekecil mne pun isteri buat kalau suami tak redha berdosa. so suami pn jgnlah terlalu gunakan kuasa veto tu sgt... hehe

    kalau stkt kuar rmh ke kedai ke.. amik ank blk skolah ke takpe la kot suami mane nk mrh kn. kalau ke mana-mana selain itu mgkin lebih baik beritahu suami walaupun sbnrnye suami mmg benarkn...

    BalasPadam
  3. er tapi kak

    bile gtaw mule la ceramah

    itu ini tak kene

    hurmmm susa org tak cye ni

    BalasPadam
  4. yup memang betul..memang kena bagitau..

    BalasPadam
  5. suami saya jauh...kalo takat gi a
    kedai dekat2 tak bitaula sebab dah maklum itu rutin. kalo luar kebiasaan mcm nak gi shopping tmpat lain or jumpa kwn mmg bitau. elak fitnah dan elak masalah =)

    BalasPadam
  6. em... tu l mas... suami segalanya...

    BalasPadam
  7. betul, suami tu syurga isteri :)

    p/s : elak fitnah, memang bagus :)

    BalasPadam
  8. err.. kalo mintak kebenaran utk keluar masa cuti time duk rumah je aci tak kak mas.. hehee..

    BalasPadam
  9. bt prkra untk elakkn fitnah amat perlu untk ksjahteraan hdup.hee (:

    BalasPadam
  10. salam ziarah.. :( sorry sempat senyum jer kt sini :D

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com