Logo KBBA

terkini dan sensasi

Jumaat, 1 Julai 2011

report card day

Assalamualaikum...(^ ^)

cuti hari ni... biasalah urusan anak2 kena diutamakan! 


sudah jadi kebiasaan setiap sekolah bila lepas peperiksaan mesti ada report card day... waktu nilah kita nak jumpa guru2 mereka dan tahu perkembangan pembelajaran anak2 di sekolah! kadang2 anak2 ni bila di rumah cara pembelajaran dia lain... bila di sekolah berbeza pulak! jadi guru2 lah sebagai rujukan kita...

alhamdulillah, pembelajaran anak2 Mas di sekolah memuaskan... kakak Atikah menunjukkan pencapaian yang cemerlang tapi ada jugaklah yang mamanya tak puas hati! biasalah kan kita sebagai parents ni selalu letakkan high expectation untuk anak2... cuma Mas nasihatkan dia agar boleh dapat keputusan yang lebih cemerlang untuk final exam nanti!

adiknya Arfan, walaupun baru 5 tahun tapi sudah menunjukkan kemajuan dalam pelajaran... cuma biasalah anak lelaki ni, banyak main sikit! tapi dalam main2 tu cikgunya cakap dia boleh siapkan kerja sekolah dan pandai di dalam kelas... jadi kita jangan sekat sangat sikap mereka tu, mungkin dengan cara macam tu anak kita menerima pembelajaran... main dulu baru tumpu pada pelajaran! 

moga anak2 Mas akan berjaya dengan cemerlang!

10 ulasan:

  1. :D
    nanti belajar tips dri kak mas :D

    BalasPadam
  2. sama2lah kite berjayakan anak2!! yeayyyy...kejayaan anak2 bermula dari rumah kan dear

    BalasPadam
  3. kalau anak sulong zr ado lg , sure dia dh drjah 1.. huhuhu entah cmner gamak nye

    BalasPadam
  4. InsyaAllah.. tu la pasal..budak laki ni lambat panas.. tapi kalau datang kesedaran dia..memang kecermelangan dalam tangan..hehe

    BalasPadam
  5. bagus anak2 akk..... semoga jadi anak yang baik hingga akhir hayat mereka

    BalasPadam
  6. teringin nak merasa amik report card utk abg long hehe..

    kena tunggu lama sikit..kasi dia besar dulu ;)

    BalasPadam
  7. sek mana tu kak..hehe..jalan2..lama xsinggah sini kan.miss u kak

    BalasPadam
  8. Nanti boleh belajar dari kak Mas macam mana nak jadi ibu yang komited.. Hehehe =..=

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com