Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 12 Julai 2011

sudah jauh terpesong

Assalamualaikum...(^ ^)

cerita ni dah lama... tapi Mas tulis sebagai pengajaran dan renungan kita bersama... 

ni mak nyah celup je... sekadar gambar hiasan
masa tu Mas jalan2 di Kuantan Parade... nak tengok wayang! pastu terasa nak pergi toilet... sebelum masuk toilet tu dah dengar bunyi bising2 macam orang bergaduh! suara yang kedengaran pulak suara lelaki ngan perempuan... musykil pulak, tersalah masuk toilet ke?

tiba2 keluar dua orang budak perempuan... mulut mereka tak henti2 membebel dan terjerit2 kepada orang di dalam toilet tu... terkejut jugaklah Mas, kenapa mereka marah2 camtu sambil cakap kata2 yang kesat dan tak enak didengar! dalam hati terfikir, macam ini kah tatasusila seorang perempuan! 

Mas teruskan je masuk, malas nak layan budak2 perempuan yang tak tahu malu tu... bila masuk je, rupanya ada 3 orang mak nyah tengah duduk kat depan cermin... mereka pun sama jugak membebel tak henti2 sambil mencarut2! rupanya merekalah yang bergaduh dengan budak perempuan 2 orang tadi!

terasa sangat menyampah tengok sikap mereka masa tu... dahlah mereka tu lelaki, pastu muka tak malu masuk tandas perempuan! kalau masuk tu perangai elok takpelah... ini dengan selambanya merokok dan buat bising! terfikir seketika, adakah ibu bapa tahu perangai mereka sebegini? mereka masih muda, umur baru belasan tahun tapi sudah terjebak dengan budaya yang salah!

apalah perasaan ibu bapa mereka kalau tau anak mereka dah jauh terpesong begitu...

18 ulasan:

  1. aih ya Allah..dunia akhir zaman kak mas..mohon dijauhkan!

    BalasPadam
  2. freaky sangat takut dengan nyah.. kalau bole x mau bertembung pun masa jalan2

    BalasPadam
  3. cun sungguh apik and jehan miskin tuh.hahahaha

    masa study di uitm dulu, mereka2 ni siap ada kelab sendiri lagi. Pastu dengan bangga jalan sana sini tanpa kesah ape org nak kata. Semoga golongan ini diberi hidayah utk berubah kelak. Amin

    BalasPadam
  4. masuk tandas perempuan?rasanya sllu dorg masuk toilet lelaki gak kan.hmm mcm2.

    BalasPadam
  5. xley bayang ar kalo jehan miskin n saiful apek jadi mak nyah..hehehe


    http://misssabrinaa.blogspot.com

    BalasPadam
  6. yaallahhhhh subhanallahhhhh...semoga kite dijauhkan dari perkara2 sebegini

    BalasPadam
  7. kak mas, kalau sy di tmpt kak mas mmg sy halau maknyah tu. lantak la..kena pertahankan hak pmpn...kita nak betulkan tudung ke hapa diorang sedap2 tgk..kita yg bdosa.

    BalasPadam
  8. huh gedik gila

    tak ske org gni

    BalasPadam
  9. ntah ler... benda mcm nie dh makin biasa skang nie...

    BalasPadam
  10. singgah dari blog pinky momma nak joen....selamat berkenalan..cantek blog ni..suka suka

    BalasPadam
  11. belasan tahun dah jadi maknyah..huhu
    kesiannya..moga Allah buka pintu hati mereka balik ke jalan yg betul..huhu

    BalasPadam
  12. erm.. harap mereka berubah, ibu bapa mana nk ank yg sebegitu, biasanya oorg cmni akan mengasingkan diri dri keluarga.. golongan yg bijak pandai

    BalasPadam
  13. tu la..selalu jumpa org2 sebegini kat toilet kat kuantan parade..xmalu langsung duk merokok...kadang2 budak2 kecil yg masuk toilet, khusyuk jew tgk diorang2 nie..tp diorang2 nie wat muka selamba jew tanpa nak rasa segan ke hapa ke kat budak kecik tu...ajaran baek ke camtu??

    BalasPadam
  14. patut panggil je security tarik nyah 3 orang tu keluar dari toilet, dia org takut sikit kot dgn org lelaki. Kalau mak nyah sekali pun, kalau dah masuk toilet pompuan dan tengok tak sepatutnya, mesti ada nafsu gak kan.

    BalasPadam
  15. mak nyah dah lah buat dosa pastu buat lagi dosa.. aiyakkk

    BalasPadam
  16. saya suka tengok maknyah...haha

    BalasPadam
  17. tak senonoh sungguh perangai dorang tu.. kalau tak malu pada kita yang sama sebaya ni, malulah pada budak2..

    ni kalau anak2 tengok, mesti panjang lebar sesi soal jawab ni..

    BalasPadam
  18. Hmm.. semoga keluarga dan seluruh keturunan di jauhkan daripada bala sedemikian rupa.. Tak sanggup nak tengok apetah lagi berdepan.. =.='

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com