mrs secretary

Jumaat, 19 Ogos 2011

ada orang tak puas hati Mas menderma

Assalamualaikum...(^ ^)

semalam Mas ada buat entri pasal penderitaan rakyat Somalia tu... boleh klik sini untuk baca! entri itu dibuat atas dasar keprihatinan untuk sama-sama membantu mereka dengan apa yang Mas termampu... tidak berniat nak bangga diri atau menunjuk-nunjuk...

komen di entri tersebut

tapi ada juga makhluk Allah yang tidak berpuashati... mungkin bagi dia Mas nak menunjuk-nunjuk dengan menyatakan yang Mas dah menderma... salah ke kalau Mas sekadar cakap yang Mas dah menderma? bukannya Mas bagitahu yang Mas menderma berapa... 

kenapalah ada orang sebegini kan? selalu tak puashati dengan apa yang orang lain lakukan... niat baik orang lain pun dia nak salah ertikan!

kepada Encik/Puan Tanpa Nama, terima kasih datang blog Mas dan komen... Mas memang dah menderma setakat yang Mas mampu untuk membantu mereka... awak dah ke?

23 ulasan:

  1. org macam ni tak paham menunjuk tu camne sebenarnya...pedulikan je lah mas...anggap je langau baru balik dari tempat persinggahan...ekekeke
    **ape kabar adikk??

    BalasPadam
  2. ek eleh poyo tol sebok je. sukati lah nk gtaw ke hape ke

    BalasPadam
  3. biasa la sis
    macama2 perangai manusia sekarang

    BalasPadam
  4. ramainya makcik makcik bodek..kalau aku dah derma pun,aku takde nak heboh.

    BalasPadam
  5. iiishhh mcm2 la org skrg nie,,,ikut kte la,,,yg dia lebih2 lak tue apasal,,,,sabar yea kak....yg penting niat akak ikhlas.....

    BalasPadam
  6. dia malu sebab dia belum derma la tu...poyo jer....

    BalasPadam
  7. @Tanpa Nama
    puasa ke tak ni, marah2 orang! kalau awak tak nak bagitau awak derma itu hak awak...

    dan hak saya juga untuk bagitau yang saya dah derma...

    BalasPadam
  8. manusia manusia.
    niat kita nak ajak mereke derma sekali.
    tapi ada yang salah tafsirkan..
    hmmmm

    BalasPadam
  9. hurm..dlm situasi nie, maera tak nmpk mane2 slh.

    mungkin yg si tanpa nama berfikiran yg mrs mas patut tidak menghebahkan yg mrs mas dh mderma (tkt ade unsur riak)..mungkin..maera pun kurang arif.

    tapi dari sis mrs mas pulak, mas cume nak bagitau kat kawan-kawan blogger lain supaya 'ringan' tgn utk same-same bantu warga somalia.

    yg penting skrg, perkara nie small issue..bgntg pd niat masing2.kalau org buruk sgka kt kita, itu antara dia dgn Allah.seharusnya kite bersangka baik. =)

    BalasPadam
  10. @Khumaera Ismail aka Habibi Hamid
    Mas tak niat sedikit pun kat hati nak riak, Mas cuma bagitau je!

    kenapa dia seolah2 tak puas hati, sampai cakap camtu...

    hurmmm..tak tahulah hati budi orang kan?

    BalasPadam
  11. hek eleh..tu pn nk kecoh ke?? sy tgk ayt akak x nmpk pn mcm menunjuk..klu ayt gini br la menunjuk "aku dh derma tadi..rs seronok je dpt menderma.."

    beza kot ayt org riak dgn mengajak..cth, aku nk pi solat ni, korg xnk ikut?? abes yg tu pn kira riak ke?? kira mcm eh knp kena bgtau ko nk solat..saja tunjuk alim la tu..pi la solat senyap2!! mcm tu?? hahahaha kurus pahala pose cik anon tu...sbb apa?? sbb menfitnah..menyalah ertikan mesej org..lalalalala~

    BalasPadam
  12. mungkin niat kak mas nak seru kawan kawan lain utk menderma juga :)
    tapi disalah ertikan oleh cik tanpa nama..

    benda ni kecik je..bulan bulan puasa ni jgn ada benci sesama kita :)
    point skrg..mari menolong mereka..

    selebihnya..Allah lebih mengetahui hati & niat seseorg..

    BalasPadam
  13. eee nyampahsss

    lantak la org nk ckp

    jnji ikhls

    lainla akak tyang cek besar kat blog

    ni jmlah ai derma

    bengong nye org

    BalasPadam
  14. Sokong kata yana ... Tak pe la mas .. susah kita nak fahamkan orang ni.. Yang penting Allah tau niat kita.. :) Terima kasih mas ..

    BalasPadam
  15. @BEN ASHAARI
    terima kasih abg ben bagi pendapat!
    Mas pun setuju dengan yana...

    Allah Maha Mengetahui kan?

    BalasPadam
  16. jgn fikirkan sgt mas, janji niat kita ikhlas.

    BalasPadam
  17. wahh..ada wonderpet n Ben10 datang membantu!!

    korang dah ke?
    awak dah ke?

    huhuhuuuu nangis.. nangis,balik cakap dengan laki...

    BalasPadam
  18. ape ke busuk hati sangat si tanpa nama tu..menyibuk sangat hal orang pe ke halnye..tak baik buruk sangka dengan orang sampai macam tu sekali..

    BalasPadam
  19. ha'ah...ada laki, ngadu je lah kat lakikan. bukan kita bagitau pun berapa kita derma, kita pakat2 ajak kawan2 derma lagi.

    BalasPadam
  20. dh nme blog, ikut la nk tulis apa kn kak mas.. ish2x... dia nak hangen knapa.. hahha

    BalasPadam
  21. ehhh..wonderpets apa yg penting??KERJASAMA utk memajukan sesama blogger bkn utk mengkritik sesama blogger cik TANPA NAMA..cepat pi minum air sejuk cepat cik TANPA NAMA..rugi woo dpt penat jer puasa arini...hehehehe =))

    BalasPadam
  22. hurmmm...sabar je la ye kak...

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com