Logo KBBA

terkini dan sensasi

Sabtu, 6 Ogos 2011

kecuaian sendiri atau pelayan tu

Assalamualaikum...(^ ^)

check your belongings before leave...

selalu kita nampak perkataan ni samada di dalam pangung wayang, kapalterbang, bas ataupun keretapi... peringatan ini dipasang supaya kita tidak cuai sehingga barang2 peribadi kita tertinggal atau kita terlupa! 

tapi bagaimana pula kalau kita membeli makanan di restoran fast food... terutamanya bila kita take away makanan tersebut! adakah kita akan periksa dulu samada makanan yang kita pesan ada semuanya! jarang sekali kan kita check, sebab kita beranggapan pelayan  tu dah check semuanya...

pinjam dari google
perkara ni terjadi kepada Mas semalam... teringin nak buka puasa dengan GCB McD! bila pelayan McD tu dah siapkan order yang Mas pesan, Mas terus keluar... memang Mas tak check dulu samada makanan yang dibeli cukup atau tidak! bila dah sampai rumah dan nak buka puasa, baru perasan sebiji burger yang dibeli takde!

jadi Mas pergi semula ke McD tersebut... nak mintalah burger yang mereka lupa bagi tu! sedikit terkilanlah bila mereka kata tak boleh... kata pelayan tu, makanan yang lupa diberi hanya boleh dituntut sebelum meninggalkan restoran! kalau dah keluar dari restoran memang tak boleh, sebab mereka takut pembeli menipu... bulan puasalah, tak kan Mas nak menipu, lagi pun makanan tu!

geram jugaklah, Mas cakap dengan pelayan tu... anggaplah burger tu rezeki awak bukan rezeki saya!

10 ulasan:

  1. Kadang2 peraturan yg dibuat hanya menyusahkan kita...Tambah2 bila orang2 kat dalam tu x reti nak CONSIDER

    BalasPadam
  2. kadang susah nk cooperate

    nak tk nk kenela ngalah

    die cuai kite pon tak hati2

    BalasPadam
  3. moral of da story kak mas..pas nih beli aper2 pon kna check dl b4 beredar..tp kadang2 bukan sempat pon nak check...hmmm~

    BalasPadam
  4. humm memang rule mereka macam tu. takpe la kak. ambil pengajaran apa yang berlaku tu

    BalasPadam
  5. laaa...sian nya.kak mas baya tuk kotak kosong.xpa kak mas..lps nie kak mas kena chck dlu sblum blik o amek..bkan pa.kli kita slh,mmg depa xmo bg muka.klu time depa slah pndai plak.. :)

    BalasPadam
  6. sy pun pernah kena tp nasib baik msh kt Mcd jadi blh lah claim...huhu..

    rasanya elok lain kali kalau beli apa2 terutama pandu lalu pasti kena check baru jalan...wp org belakang terpaksa Q lama...

    BalasPadam
  7. kesilapan teknikal...

    bukan kesilapan mekanikal...!

    BalasPadam
  8. huhuhu.... disebabkan edi kenal kak mas. edi taw kak mas tak akan mnipu. tp tak leh slahkan dia jgk. sbb dia hnya p'kerja. dia msti srba slah jgk.. btw, edi suke cara akk. sbb akk tak panas baran.. i loike..

    BalasPadam
  9. pernah jadi mcm mas, tp dgn KFC...sy tepon balik sebelum pergi semula...tu...refer kt resit, tanya kenapa tak cukup ni...husband pergi semula...nasib baik boleh dpt

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com