mrs secretary

Jumaat, 5 Ogos 2011

mintak laluan kak... eh, tak boleh ke?

Assalamualaikum...(^ ^)

gambar pinjam dari sini
masuk je bulan puasa semua orang berpusu2 nak balik awal... jadi jalan pun makin bertambah jammed lah! semua orang nak cepat sampai rumah... ada yang nak masak, ada yang nak pergi bazar Ramadhan dan ada jugak yang nak buka puasa kat luar!

jadi bila semuanya nak cepat maka sikap timbang rasa dan sabar tu tergugat sedikit... terus masing2 pentingkan diri sendiri, tak mahu bagi peluang dekat orang lain... padahal orang lain pun sama jugak, nak balik rumah dan sediakan juadah berpuasa! 

masa Mas balik kerja tadi jalan memang dah jammed... jadi memang kenalah queue untuk keluar simpang kan? bila dah ada peluang Mas pun keluarlah... sebelum tu Mas angkat tangan dulu dekat kereta belakang, isyarat nak minta laluanlah! tapi akak tu buat tak tahu je, tak nak langsung dia bagi laluan kat Mas... muka pun macam tak puas hati je!

tapi takpelah Mas mengalah... mungkin dia nak cepat kot? takut lauk kat bazar Ramadhan habis...

8 ulasan:

  1. orang tgh lapar memang camtu,
    tau nak cepat je,

    BalasPadam
  2. biasalah..
    kalau dah lapar..
    asyik nak cepat je.

    BalasPadam
  3. @Iffah Afeefah
    tulah... susah sangat ke nak bagi laluan sikit!

    BalasPadam
  4. @NasZ
    betul tu... sabar je, kita dapat pahala! dia tak dapat apa2 lah..

    BalasPadam
  5. @cik pulau
    tulah, dia ingat dia sorang je lapar kot?

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com