Logo KBBA

terkini dan sensasi

Jumaat, 16 September 2011

berbanggalah jadi anak MALAYSIA

Assalamualaikum...(^ ^)

Hari Malaysia disambut pada 16 September setiap tahun untuk memperingati penubuhan persekutuan Malaysia... sempena hari ini seluruh rakyat Malaysia diberi cuti umum! dan yang paling seronoknya tahun ini Hari Malaysia yang ke-48 disambut sekali dengan Hari Kebangsaan... mesti sangat meriah!

jadi dengan adanya sambutan sebegini menunjukkan negara kita sebuah negara yang merdeka, berdaulat, demokratik, aman makmur dan bersatu padu... jadi sebagai rakyat Malaysia yang berbilang kaum seharusnya kita bangga jadi anak Malaysia! kita hidup di bumi yang aman damai tanpa ada peperangan dan pergolakan! 

negara kita juga tidak pernah berdepan dengan bencana alam yang dahsyat2 seperti gempa bumi dan puting beliung... jadi seharusnya kita bersyukur! janganlah terlalu menagung2kan negara barat... peliharalah agama, bangsa dan tanahair kita! semestinya kita tidak mahu negara kita dijajah seperti zaman dulu2 kan?

berbanggalah kita sebagai ANAK MALAYSIA!!

sumber gambar dari sini

6 ulasan:

  1. saya2!
    sya bangga menjadi anak malaysia bukannye anak US
    heeeee
    selamat hari lahir malaysiaaa! =]

    BalasPadam
  2. selamat menyambut hari malaysia :D

    BalasPadam
  3. selamat menyambut hari malaysia kak ! :) saya bangga lahir di Muo. hehe

    BalasPadam
  4. salam mas...betul tu bangga jadi anak Malaysia...:)

    BalasPadam
  5. MTT bangga jadi anak Malaysiaaaaa ! Hehe :)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com