terkini dan sensasi

Khamis, 8 September 2011

Datang rumah aku dulu, baru aku datang rumah kau!

Assalamualaikum...(^ ^)

Cerita raya lagi! Janganlah bosan pulak ye, raya kan sebulan.


Amalan kunjung mengunjung ketika hari raya sudah menjadi tradisi, tak kiralah masyarakat di kampung atau kota. Waktu inilah kita berkesempatan menziarahi sanak saudara dan sahabat handai.

Tapi perlu ke letakkan syarat camni, kau datang rumah aku dulu, baru aku datang rumah kau. Inilah jawapan yang Mas terima bila ajak seseorang datang beraya ke rumah Mas. Mas jemput dia datang beraya ke rumah, tapi katanya dia tak akan datang rumah Mas selagi Mas tak datang beraya rumah dia dulu. Katanya bimbang Mas tak balas kunjungannya nanti.

Orang camni pun ada kan? Sepatutnya ziarah menziarahi sahabat handai ni kenalah ikhlas, tak perlulah harapkan balasan. Kalau tak ikhlas, baik tak payah datang langsung. Kan senang cerita!

Teringin nak beraya ke rumah kawan² blogger, siapa yang sudi terima kunjungan Mas?

8 ulasan:

  1. memang orang macam tu ada je mas..

    BalasPadam
  2. nka datang johor tak kak Mas?? :)

    BalasPadam
  3. sapelah yg letak syarat camtu ye kak?~~~ haishh ade jugak~~

    BalasPadam
  4. kehkehkeh ade plak org gitu ekkk...

    umah my kt kL ni umah bujang la kak.. kuih ry pn tade..;D

    BalasPadam
  5. haha kejam gile suruh datang ziarah dulu kak.. nampak sangat tak ikhlas tu. huhuhu

    BalasPadam
  6. aiyaaaak
    buln2 shwal ni pon ade gak lagu tu
    haiyoo
    meh la kak
    tapi kat sabah ni
    hehhehee

    BalasPadam
  7. mas, jemput dtg ke rumah zr ahad ni 11hb .. di cheras

    * no 11 jalan alam jaya 9
    taman alam jaya
    43200 cheras..

    denso_cute@yahoo.com

    BalasPadam
  8. klu sy jd akak kan, trus kensellll nk dtg beraya rmh dia..xluak apa pn klu dia xnk dtg rmh kita kot kan..haha meh lerr dtg rmh sy..tp roger awl2..bley prepare pape yg patut..hihi ^__^

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com