Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 29 September 2011

jangan mudah beri peluang

Assalamualaikum...(^ ^)

kaum wanita memang mudah terdedah kepada jenayah ragut... dengan beg tangan yang besar dan barang kemas penuh di badan, sudah tentu para peragut tak senang duduk punya! mulalah mereka mengatur strategi bagaimana nak menjalankan kerja2 meragut...

dua situasi yang Mas tengok wanita mudah memberi peluang kepada peragut... pertamanya ketika mengeluarkan wang di mesin ATM! petang semalam Mas singgah di sebuah bank... masa Mas sampai di bank tersebut hanya ada seorang wanita di situ yang sedang keluarkan duit... bila dah selesai dia keluar dan dengan selambanya dia kira wangnya yang banyak tu di luar bank! berani betul dia buat camtu... manalah tau ada peragut yang memerhati gelagat dia... tak ke naya kena ragut nanti!

lagi satu situasi ketika menunggang motorsikal... kebanyakan wanita suka letak handbag mereka yang besar tu di dalam bakul motor! bukankah itu akan memberi tarikan kepada si peragut untuk meragut... sepatutnya handbag tu letaklah di tempat yang lebih sesuai atau tak perlu bawa handbag besar2 kalau naik motor...

lindungi hak milik kita, jangan sesekali beri peluang secara terbuka untuk memudahkan peragut melakukan kerja terkutuknya itu!

gambar dari google

13 ulasan:

  1. letak dalam bakul tu ok lagi.. ni cuma letak bag kat bahu.. selamba naik motor.. dahlah kira duit kat depan bank, lepas tu pegang beg macam nak buat catwalk atas pentas.. alahai makcik.. kalau kena ragut.. tolong tu memang akan tolong tapi dalam masa yang sama confirm makcik tu akan ditazkirahkan oleh saya..

    kisah: malam raya baru-baru ni..

    BalasPadam
  2. btl tu mas...kite sokong...takutt..

    BalasPadam
  3. betul-betul..kita sekarang pun rasa seriau nak bawak handbag besar2..takutlah,kalau takder duit takper..kita cuma risau kalau ic dan lesen semua hilang..itu jer..

    BalasPadam
  4. peragut tu tunggu masa je nak ngappp, kena hati2 kita nih kan

    BalasPadam
  5. salam mas...betul tu peragut ni x kira apa pun die sanggup lakukn asalkn dpt apa yg dia mahukn...:)

    BalasPadam
  6. betul2 sis
    anum paling takut

    BalasPadam
  7. kan kan kan...
    kalau keluar jgn bw cash byk2...!

    BalasPadam
  8. risau juga kalo bawak handbag terang2 kat tempat awam..

    BalasPadam
  9. tkot betul dgn kes2 ragut ni kan..so baik berhati2 sebelum sesuatu yg buruk berlaku..huhuu

    BalasPadam
  10. Tu la kan kak,dorang kadang kadang yang bagi peluang pada orang untuk meragut , dengan letakkan handbag kat tempat yang mudah di capai ..Beringat dulu sebelum terkna kan lebih bagus.. =..="

    BalasPadam
  11. huuuuu
    kes ragut ni takkan benti
    yg perlu hati2 kite la kan

    BalasPadam
  12. em skang ni jd takut kalau bwk handbag. lg prefer bwk rm10 je dalam poket . hehe. selamat. hp pun takmau bwk. dah takut.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com