Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 27 September 2011

siapa dia sebelum daku

Assalamualaikum...(^ ^)

aku selalu memikirkannya... siapa dia sebelum daku!

love before rain by *Omega300m on deviantArt
sejak dari zaman bercinta hinggalah ke jinjang pelamin Mas tak pernah ambil tahu pun siapa bekas kekasih husband Mas... bagi Mas itu masa silam dia, buat apalah nak dikenang2! kalau Mas ambil tahu takut menimbulkan rasa cemburu dan syak wasangka... jadi lebih baik buat tak tahu je!

boleh je kalau kita nak ambil tahu... tapi kita kenalah bersedia terima kekurangan diri seandainya bekas kekasih dia lebih segala2nya dari kita! pastu kita juga kena bersedia yang mereka masih berkawan walaupun dah tak bercinta... bukannya apa, takut nanti kita cemburu buta dan mengundang kepada pertengkaran!

tapi lebih baik kita berfikiran positif... dia pilih kita selepas kekasihnya kerana kita ada keistimewaan yang tersendiri! janganlah kita asyik cakap dan bertanya pada dia tentang bekas kekasihnya... tak pasal2 nanti dia teringat kembali segala kenangan lalu! sebolehnya kita buat dia lebih bahagia dari masa lampaunya...

jangan disentuh sejarah dulu... hanya menyakit hati sendiri!

6 ulasan:

  1. husband pun tak suka kalau saya tanya lebih2 pasal ex GF dia.. walhal sebenarnya saya tak kisah pun..saja kadang2 nak bergurau..hehe..

    BalasPadam
  2. =]
    betol tu kak
    aduhaii...kekadang ase nak tawu sgt tapi buat ape nak taw kalo mengundg lara dihati kan..
    jalani kehidupan dgn lbh baik kan kak
    berikan yg terbaik kepada org yg kite sygkan kak..

    BalasPadam
  3. the oldest/baddest memories should be forgetten from now on untuk mengelakkan daripada perkara yg tak diingini berlaku :))

    take care sis!

    BalasPadam
  4. hubby kita pun tak suka kita tanya, tapi kita memang suka tanya..pasal saja2 isi masa kosong..kadang dia takmo jawab pun..padahal kita tak kisah dan ok jer..:)

    BalasPadam
  5. akak.....................................................................

    thanksssssssssssssssssss untuk entri ni!

    BalasPadam
  6. nice kak. Nadh setuju sangat. :D maceh berkongsi kak. :D

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com