terkini dan sensasi

Ahad, 25 September 2011

takde penyakit cari penyakit

Assalamualaikum...(^ ^)

nak berkahwin lebih dari satu memanglah boleh kalau berkemampuan dan mampu laksanakan tanggungjawab dengan adil... dan juga tidak menganggu tugas dan tanggungjawab terhadap pekerjaan kita! ini tak, segala masalah peribadi dicampur aduk dengan tugas di pejabat sehingga semuanya jadi tunggang langgang...

Mas ada seorang kenalan... sebelum dia beristeri dua, memang sangat komited dengan kerja! hari2 datang kerja awal dan tepat pada waktunya... tak pernah ponteng kerja pun! tapi sejak ada dua cawangan ni kerja pun dah makin terabai...

dia dah selalu datang lewat, selalu ponteng kerja dan selalu hilang bila waktu kerja... tak pastilah apa masalah dia, samada sibuk dengan kedua2 isterinya atau ada masalah dengan isteri2nya! itu Mas tak pasti sangat... tapi sejak tambah cawangan dia jadi macam tu...

jadi pada kaum2 adam yang ada 2 atau 3 cawangan tu pandai2lah bahagikan masa antara rumahtangga dan tugas di pejabat! jangan jadikan masalah rumahtangga sebagai sebab untuk bermasalah di tempat kerja! pandai buat pandailah tanggung kan? janganlah takde penyakit nak cari penyakit!

gambar sekadar hiasan... sumber dari google

9 ulasan:

  1. Garangnye akak

    tapi btol

    tkde pnyakit saje tempah maut

    BalasPadam
  2. hehe, tp sbb baru kahwin kot . so lupa diri sat. :D ce tengok dah 4 tahun kawen..

    BalasPadam
  3. erm,.., org nk berpoligami,dia pn nak.. tpi jdi huru hara... biasanya org cmni mmg bnyak...

    BalasPadam
  4. hhhhehehe..
    setuju!
    jgn sebab nafsu rumah tangga terabai!

    BalasPadam
  5. tu la.. setuju..
    xyah nak cari pnyakit..huhuhu

    masa nak memg la semua alasan ada

    BalasPadam
  6. salam mas...betul tu pada yg byk cawangan kenalah bagi2kn masa yer...
    kena sama2 adil dlm hal2 mcm ni...:)

    BalasPadam
  7. isk..it's weird awhile..huh..at least, he should try to give the best to all matters/works around him!!

    BalasPadam
  8. kita yang tak kawen lagi ni pon da tunggang langgang hidupnye..huhuu

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com