Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 19 September 2011

tengok iklan produk tu... menarik kan?

Assalamualaikum...(^ ^)

gambar dari google
iklan memang memainkan peranan yang penting dalam mempromosikan sesuatu produk... daripada iklan tersebut kita boleh tahu kebaikan dan keberkesanan produk itu! tapi jangan mudah tertipu ye... bukan semua iklan yang dibuat itu menggambarkan produk yang sebenar!

semasa Mas muda remaja dulu Mas sangat mudah terperdaya dengan iklan produk kecantikan... nampak je iklan produk kecantikan kat TV pasti Mas teruja! terus berminat nak cuba produk tersebut... 100% Mas percaya produk itu berkesan seperti yang dipertontonkan dalam iklan! 

bukanlah Mas kata semua iklan itu hanya gimik bagi melariskan produk ... ada juga iklan yang boleh memberi kesan yang mendalam kepada kita kan? cuma itu semua terpulang pada penerimaan kita dan bagaimana ia mempengaruhi kita... kalau kita benar2 percaya akan keberkesanan produk tu tak salah mencuba dan kita kena berani tanggung risiko!

ingat tujuan sebenar iklan adalah untuk melariskan dan mempromosikan produk... bukannya mereka nak kita terpengaruh! tepuk dada tanya diri sendirilah... 

11 ulasan:

  1. Betol kdg pas bli nyesal jek

    BalasPadam
  2. betul kak..kadang tu iklan gempak habes tapi produknya? Alahaiiii =..="

    BalasPadam
  3. persaingan sengit skrg ni, sebab tu dorang kena create iklan yg super duper, tapi kita kena bijak memilih lah

    BalasPadam
  4. salam mas...betul tu kekadang semua produk nak dibeli tapi masih x tahu elok ke tidak masa memakainya...kalau x elok kn membazir jer..:)

    BalasPadam
  5. huuu
    betol tu kak
    indah khabar dr rupe
    huhuhuhu

    BalasPadam
  6. kadang2 iklan takde kaitan. kita tak faham pun product dia apa. tp sy x suka iklan yg pasal ubat laki bini tu di commercial kan. tak senonoh.

    BalasPadam
  7. kadang2 iklan tak de ke ngena ngan produk pun ada huhu..kompius balik..tak sampai ke customer ;p

    BalasPadam
  8. saya x mudah terpengaruh dengan iklan lain kecuali iklan makanan. haha

    BalasPadam
  9. betul... :)
    tpi sesetgh org bla bli sesuatu produk tu,kalau xjadi...msti salahkan iklan..

    BalasPadam
  10. ikut nasib la tu..kadang ada yg ok..kadang indah khabar dari rupa..

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com