terkini dan sensasi

Rabu, 2 November 2011

Butakah cinta atau butakah mata

Assalamualaikum...(^ ^)

"Jika benar cinta itu buta, butakah mataku. Berkali terluka masih jua ku merindu!"

Cinta yang buta atau kita yang buta?

Sebenarnya kita yang buta, buta dalam menilai apakah erti cinta yang sebenar. Kalau kita tidak buta pasti kita tahu bagaimana nak kecapi cinta sejati, dan orang yang buta menilai cinta ni biasanya bercinta hanya kerana nafsu semata-mata. Dalam nalurinya tiada langsung rasa cinta yang benar² tulus terhadap pasangannya, sebab tu baru sebulan bercinta dah boleh lakukan zina.


Jika benar cinta itu buta kenapa manusia terlalu mengagungkan cinta, ini kerana cinta adalah pemberian yang besar dari Allah SWT. Ia dianugerahkan kepada manusia untuk dijadikan pegangan dalam menjalani kehidupan di muka bumi ini. Apabila ada perasaan cinta manusia akan menjalinkan hubungan kasih dan sayang sesama manusia.

Jadi buta atau tidak cinta itu hanya kita mampu menilainya. Pandanglah dari mata hati barulah kita tahu nilai cinta sebenar, kalau mata kita buta dalam menilai cinta sudah tentu kita rasa cinta itu buta.

Biarlah cinta itu buta kekal sebagai istilah sahaja, yang penting kita tak buta dalam mencari cinta dan menikmati cinta. Tapi hakikatnya ramai yang buta bila bercinta.

11 ulasan:

  1. mmg tu langgr je hukum Allah
    lupe kawan2

    BalasPadam
  2. cinta menyebabkan ramai yg buta

    BalasPadam
  3. kalau halal mungkin tak kan jadi cinta buta kot kak mas hahaha

    BalasPadam
  4. emmm
    bile bace entri akak mass ni
    teringinnak bercinta

    awww
    hehehee =)

    BalasPadam
  5. adat bercinta..bila suka,,menutupkan mata supaya taknampak mana ccat cela..

    BalasPadam
  6. dua2 boleh buta kalau syg gile2. :) b4 im forget come visit my blog n folow me back k.tq :)

    BalasPadam
  7. dua2 bole buta klu syg gile2. hehe :)
    jmpt dtg my blog n folow me back eh. tq :)

    BalasPadam
  8. cinta tak buta...pencinta yang buta..

    BalasPadam
  9. yup, cinta tak buta. manusia yg buta menilai cinta :)

    BalasPadam
  10. sangat betul kak mas. lg2 budak muda kita. bukan setakat buta, jd cetek akal. bila sanggup bunuh diri...

    BalasPadam
  11. kalau tak adha halangan thu bkan lha cintha,,,,

    fhuuuuuuuuuu,,,,,,

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com