Logo KBBA

terkini dan sensasi

Sabtu, 26 November 2011

Inilah kesukaan dia

Assalamualaikum...(^ ^)


Tengoklah tu.

Berbekalkan sebuah buku dan sebatang pensel, lagak seperti seorang usahawan. Dengan duit tipunya yang dibuat dari kertas serta sebuah kalkulator,  khusyuk je dia buat kira². Ralit pulak Mas tengok!  

Memang dia minat main camni, buat kira-kira, tulis² macam orang business berniaga je. Pernah sekali tu kat sebuah kedai, atas meja tu ada kertas, pen dan kalkulator. Dia pun apa lagi terus ambil tulis nombor² pastu kira kat kalkulator, cina taukeh kedai tu asyik je tengok dia. 

Siap cakap lagi kat Mas, "Anak you ni bakal jadi businesswoman nanti, dari kecil dia dah minat buat kira² dan nombor. Kalau ikut kepercayaan orang cina dia boleh berjaya nanti, you percayalah!"

Mas pun takdelah nak percaya sangat cakap cina tu, tapi memang dia suka benda camni. Mas cuma harap dia betul² jadi ushawan yang berjaya dan disegani. Semoga minatnya yang hanya main² ni akan kekal hingga ke dewasa, sebagai ibu Mas doakan yang terbaik untuk dia!

6 ulasan:

  1. moga dia akan berjaya nanti..

    BalasPadam
  2. insyaAllah kak..
    die boleh berjaye..
    sruh die blaja rajin2 smpai ke negara china.. hihikk

    BalasPadam
  3. waaa...sy kecik2 dulu main2 lukis2 je kak...xpndai kira2 ni,ada bakat tu =)

    BalasPadam
  4. yup mas, cubalah asah minat anak tu lagi..

    BalasPadam
  5. tak mustahil kak mas. dulu kecik2 sy nak sgt jd arkitek..haa skang sy amik course architecture. hehe :)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com