terkini dan sensasi

Jumaat, 11 November 2011

Tragedi 11.11.11

Assalamualaikum...(^ ^)

Kita hanya mampu merancang, Allah SWT yang menentukan segalanya.

Gambar nahas pada 10.10.10


Disaat orang lain mengecapi kebahagiaan pada tarikh 11.11.11, ada jugak mereka yang sedang berduka dan bersedih. Berita kemalangan bas dan treler yang berlaku di KM382 Lebuhraya Utara Selatan berhampiran R&R Behrang pada jam 4.30 pagi tadi begitu mengejutkan Mas, 4 orang yang terkorban dalam nahas ini.

Masih teringat lagi nahas bas yang berlaku pada tarikh keramat tahun lepas iaitu 10.10.10. 2 buah bas, 2 buah kereta dan sebuah van telah bertembung dan mengakibatkan 12 orang maut. Kejadian jugak berlaku di Lebuhraya Utara Selatan, KM223 berhampiran Plaza Tol Simpang Ampat.

Jadi janganlah kita terlalu taksub dengan kegembiraan yang kita kecapi pada tarikh keramat ini, ingatlah orang yang ditimpa kesedihan dan kesusahan. Sama²lah kita sedekahkan Al-Fatihah pada mereka yang telibat dalam nahas ini.

Takziah untuk keluarga arwah yang terlibat dalam kemalangan ini.

14 ulasan:

  1. nie pakjoe nk bg tau nie yg kemalangan 2 sekolah dya dekat ja dgn sekolah pakjoe blh kta kwn pakjoe pun ada sekolah 2 eeemmmm sedihnya pakjoe jom kta sedekah Al-Fatihah

    BalasPadam
  2. Erm sedihnye
    br ade org cakap sal ni pagi td

    BalasPadam
  3. Erm sedihnye
    br ade org cakap sal ni pagi td

    BalasPadam
  4. sedihnya tengok berita ni..sama2 kita sedekahkan Al Fatihah buat mereka yg telah pergi..

    BalasPadam
  5. sedih kan kak
    emmm... sebab tu bila berlaku cm ni, baru org nk seda, di sebalik kegembiraan tu kita kene sedar, gembira tu diselit dgn kesedihan jugak..

    alfatihah..

    BalasPadam
  6. assalamualaikum mas...al-fatihah buat keluarga mereka yg terkorban...:(

    BalasPadam
  7. ya Allah..innalillahiwainnailahirojiun.....al fatihah

    BalasPadam
  8. Al Fatihah..kt situ mmg slalu berlaku kemalangan

    BalasPadam
  9. Allah hanya pinjamkan....

    BalasPadam
  10. innalillahi wa inna ilaihi rajiuun..takziah untuk mereka..

    BalasPadam
  11. rasa nak nangis bila baca berita ni... alfatihah.

    BalasPadam
  12. sedih sgt tgk :( org duk sibuk2 kejar tarikh lawa la...gelak ketawa lah. :( tp org yg berduka ? ;''''( al-fatihah.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com