Logo KBBA

terkini dan sensasi

Ahad, 25 Disember 2011

Percutian di Janda Baik (part 1)

Assalamualaikum...(^ ^)

Aktiviti untuk hari pertama di Janda Baik.


Tepat jam 12.30 tengahari Mas sampai di Cherengin Hills Resort. Memang cantik resortnya, terletak di atas bukit. Kata pekerjanya resort ini baru sahaja dibuka pada bulan Ogos yang lalu, baru nak masuk 5 bulan. Mas sewa pakej room yang menyediakan sebuah bilik serta makan malam dan sarapan untuk 2 orang, harga yang ditawarkan RM288


Memandangkan waktu check in adalah pada jam 3 petang jadi kami ambik kesempatan untuk pergi cari kedai  makan sambil naik basikal yang disediakan di resort. Sewa untuk satu jam adalah RM6, jadi kami sewa 3 buah basikal. Mas satu, Atikah satu dan husband naik dengan Arfan. Lebih kurang 3 km jugaklah kami kayuh untuk cari kedai makan. Semput jugak, maklumlah dah lama tak kayuh basikal. Jalan pulak turun naik bukit, tapi seronok walaupun penat.


Dah penat kayuh basikal kami berkelah pulak, mandi manda kat kawasan sungai namanya Pulau Santap. Memang ramai orang berkelah kat situ, yang paling seronok ada permainan water tube ni. Tapi kami tak dapat main sebab tube dah habis disewa masa tu, satu tube disewa dengan harga RM2. Syoknya Mas tengok budak² ni main, esok Mas tak akan lepaskan peluang untuk cuba.


Dah puas mandi manda di sungai yang sejuk dan nyaman, kami mandi pulak di swimming pool resort. Berendam sampai kecut jari. Itu saja aktiviti kami pada hari pertama, sangat seronok! Esok kami akan sambung mandi manda di Pulau Santap, tak sabar nak cuba permainan water tube tu.

Akhir sekali layan gambar kami mandi manda, best wooooooo!






14 ulasan:

  1. wow, what a nice place to be visited! hehe, everyone looked very enjoyed the moment ;)

    BalasPadam
  2. xpernah pergi janda baik.. huhu

    BalasPadam
  3. xpernah pergi janda baik.. huhu

    BalasPadam
  4. weeee
    akak pegi bercuti ke ni
    aduhaaiii
    bessnyeela
    berbasikal one family plak
    mang beshhh!

    mandi mande tu toksah ckp la kan
    kekeke
    tentu2 beshhh

    BalasPadam
  5. gambar dalam air tu....

    jeles okeh!

    BalasPadam
  6. loving couple gituu.. ai laikk

    BalasPadam
  7. wah...romantik tu....

    mandi sungai, lama benor dah tak merasa mandi sungai.

    BalasPadam
  8. ni nak kena tunggu pas bersalin dulu ni br bleh p..sbb zla bial jumpa air akan mula xsedar diri:)

    BalasPadam
  9. wah, nampak sgt nyaman atas bukit tu. siap boleh cycling lagi tu :D

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com