Logo KBBA

terkini dan sensasi

Sabtu, 3 Disember 2011

Review filem Twilight Saga Breaking Dawn : Biasa je!

Assalamualaikum...(^ ^)

Pujuk punya pujuk, niat nak tonton Ombak Rindu tetap tidak kesampaian. Demi memujuk hati yang luka husband ajak menonton filem Twilight Saga. Ikutkan saja, janji ada filem nak tonton.


Mas bukanlah peminat filem Twilight ni, pernah sekali je menonton filem ni masa episod Eclipse. Bagi Mas filem ini biasa je, kisah percintaan manusia dan vampire iaitu Bella dan Edward. 

Sinopsis filem
Pada episod kali ini mereka telah bersetuju untuk berkahwin, kemudian Bella disahkan mengandung. Tetapi kandungan tersebut tidak baik untuk Bella kerana ia akan membawa kepada kematian. Tetapi Bella tetap mahu anak di dalam kandungannya hidup walaupun dia terpaksa menanggung kesakitan. Bagaimana nasib Bella selepas anak itu dilahirkan?

Review Twilight Saga Breaking Dawn
Bagi Mas episod kali ini biasa sahaja. Pada permulaan cerita memang agak bosan bila penonton hanya disajikan dengan adegan perkahwinan mereka sahaja. Asyik adegan peluk cium, peluk cium. Dahlah Mas bawa anak² sekali, agak tak sesuai sangat. Bila Bella disahkan mengandung barulah cerita agak menarik sedikit.

Entahlah Mas tak reti nak review camne filem ni, bagi Mas agak membosankan! Hanya kisah percintaan dan pengorbanan mereka sahaja, atau pun mungkin sebab Mas tak minat sangat filem ni. Mas hanya boleh bagi 5 bintang sahaja.

Jangan marah ye peminat filem Twilight Saga!

11 ulasan:

  1. Jujurnya memang cam biasa tapi bagi yang mengikuti perkembangan citer ni dari episod mula hingga sekarang memang best la, macam saya, hehe..

    BalasPadam
  2. memang say like,like,like cite nie

    BalasPadam
  3. Filem pertama dia pun dah buat aku menguap sedozen kali selepas tgk beberapa minit je (pastu terus tukar tgk citer lain)... inikan pula filem kedua dan ketiga... tak phm camne peminat fanatik citer nie boleh bertahan hidup tanpa kebosanan selama mengharungi filem2 Twilight nie... mungkin diorg dah mendpt imunisasi spt vampire juga... (menguap lagi)

    BalasPadam
  4. 3 org bg pendapat kt sy...
    2 kate x berape best sorg kate best :) sy pn x tgk lg hehehe sy rase da lame sgt sy x tgk wayg...

    BalasPadam
  5. @telor power
    banyaknya like... mesti peminat twilight ni!

    BalasPadam
  6. @Jo Qusary
    heheheee...sama ngan saya!
    siap tertidur lagi macam mula2 cerita..

    BalasPadam
  7. @Bulan Syurga Firdaus
    tak perlu tengoklah...memang tak best sangat!

    BalasPadam
  8. kak mas : saya mmg minat. tambah2 pula kisah puntianak mat saleh kehkehkeh.. tapi 1st tgk kisah puntianak mat saleh bercinta tahap jiwang. syok juga

    BalasPadam
  9. Bella mati. nanti Jacob couple dengan anak Bella. hehehe

    BalasPadam
  10. dr part1 sy rse tak best. pelik nape org suka cite ni.bosan pun jln cerita diaaa.. :(

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com