Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 15 Disember 2011

Tanpa awak

Assalamualaikum...(^ ^)


Teruna : Kita main satu game nak tak?

Dara : Game apa?

Teruna : Camni, esok awak tak perlu hubungi saya. Maksudnya tak payah telefon, sms atau apa² yang berkaitanlah. Saya pun buat camtu dekat awak ok, kita tengok siapa yang menang.

Dara : Okay!

Esoknya dara terpaksalah tahan rasa rindu dekat teruna, mengenangkan yang permainan ini satu permintaan jadi dara cuba kuatkan hati.

Keesokkan harinya, dara terus hubungi teruna, tapi tiada jawapan! Jadi dara pergi ke rumah teruna. Di luar rumah ramai orang, dara rasa pelik dan terus masuk ke rumah teruna. Terlihat olehnya sekujur tubuh terbaring kaku di tengah rumah dan tubuh itu jasad teruna yang telah meninggal dunia. Dara sangat terkejut dan tak mampu berkata apa², mak teruna terus memberi sepucuk surat kepada dara.

Surat berbunyi..
Sayang, semalam awak dapat hidup sehari tanpa saya. Saya pasti esok dan hari² mendatang pasti awak dapat hidup bahagia tanpa saya. Saya cinta awak!

Sedihnya kan? Mas tak dapat bayangkan kalau perkara ini terjadi kepada diri Mas sendiri. Tak berhubung langsung selama satu hari tiba² esoknya dia pergi tinggalkan kita untuk selamanya, pergi tanpa sebarang pesan.

Jadi hargailah orang tersayang di sekeliling kita sebelum mereka pergi meninggalkan kita.

10 ulasan:

  1. sehari boleh le..banyak hari tak sangguplah masssss...

    BalasPadam
  2. sedihnya ni...ingatkan diuji sementara, rupanya utk selamanya

    BalasPadam
  3. adake kejadian mcm tu.. mcm lelaki tu sengaja bunuh diri ke... Naaudzubillah...

    BalasPadam
  4. pernah bace menda ni. sedey!!! T_T

    BalasPadam
  5. SDIHE3......SOB...SOB...SOB....

    BalasPadam
  6. sedihnyeee.. memang ad ke jadi macam tu?

    BalasPadam
  7. ya Ampun,seyes naik bulu roma masa baca.

    BalasPadam
  8. Bergenang air mata.... Kalau jadi kat kita, tak tahu lah...

    BalasPadam
  9. Sedih. Cinta ni kita nak orang yang kita tak boleh hidup tanpa dia kan Kak Mas,bukan cari cinta yang kita boleh hidup dengan dia. Kan. Tapi apa pon dunia ni hanya pinjaman,orang orang yang kita sayang pon hanya pinjaman. Kena redha dengan semua ketentuan :(

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com