terkini dan sensasi

Selasa, 10 Januari 2012

Berhiaslah untuk suami

Assalamualaikum...(^ ^)


Semalam terdengar di radio, lelaki ni tak suka perangai isterinya yang tak mahu berhias. Setiap kali dia pulang dari kerja isterinya menyambut di depan pintu dengan hanya memakai t-shirt, kain batik dan muka dipenuhi bedak sejuk. Dah berapa kali dia menegur sikap isterinya tetapi tetap tak diendahkan.

Pada kaum isteri dan yang bakal menjadi isteri, berhiaslah untuk suami. Janganlah kita hanya tahu berhias bila nak keluar, duduk di rumah pun kena berhias untuk tatapan suami tersayang. Kalau tiap² hari kita berdepan dengan dia dengan muka penuh bedak sejuk, lama² pasti suami akan bosan kan?

Masa nak sambut suami pulang kerja tu, pakailah cantik dan wangi sikit. Suami yang penat bekerja bila dia tengok isterinya cantik dan berbau wangi pasti hilang segala letih.

Jangan jadikan alasan hanya duduk di rumah jadi tak perlu cantik², bukan ada yang nak tengok pun. Habis suami kita tu siapa, mestilah dia nak tengok isterinya sentiasa wangi dan cantik!

12 ulasan:

  1. hehehe..betul tuh..saya setuju..
    jom follow blog saya ...sharing is caring

    BalasPadam
  2. pakaila bedak sejuk time suami takde..kan boleh.

    BalasPadam
  3. kena sentiasa cantik untuk suami.,,ni tak, nak keluar je cantik..isteri adalah permata di rumah...hiasilah dirimu

    BalasPadam
  4. ahaha..yeke..kesiannye,untuk siapa kita berhias kalo bukan untuk suami,kan..ini tak,ad orang berhias2 berlebihan di luar untuk orang yang xsepatutnya lihat,tapi untuk suami xde..karang,suami cari lain,sendiri mearan.cewah,saya xkahwin lagi,kalo kahwin nanti,nak berhiaslah untuk suami..hehe..-D

    BalasPadam
  5. Betul...manusia suka benda2 yg indah...sama jg hubby kite kan..i like n i follow la..:-)

    BalasPadam
  6. Setju sangat kak! Hias lawa2 utk org watpa? Bg suami dosa pree lg. Beh tu kata syg suami. X ptt. ;)

    BalasPadam
  7. betu tu kak.rara ni jumpa hubby seminggu sekali.bila dye balik kalau boleh rara nk wangi2 n pakai baju lawa2.hehehe

    BalasPadam
  8. sanagt sokong kak mass!
    hehehe
    walau sy x kawen lagi :))

    BalasPadam
  9. assalamualaikum mas...betul tu nak kuar boleh pakai cantik2 kan tapi kat umah selekeh jer mcm mana tu kan...:)

    BalasPadam
  10. benda ni dah lama azza dok pikir. azza tak kawen lagi tapi tengok je sepupu sepapat sedara sedari kite, semua macam selekeh kemain tau depan suami. beli baju untuk kerja samapi 3 4 ratus tapi baju tido tak pernah beli... pakai mana yang ada je. perfume mahal, bedak mahal2 semua untuk kerja tayang kat bos!


    adakah anda follower saya yang ke 2012?

    BalasPadam
  11. namee pun ada dgr ni kt radio !!! :D hot fm. tp macam sian je suami dia buat gitu. nape dia tak tegur sendiri je. hehe

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com