Logo KBBA

terkini dan sensasi

Ahad, 8 Januari 2012

Budget trip

Assalamualaikum...(^ ^)


Bukan senang nak pergi bercuti sebenarnya, nak pulak kalau kita urus percutian yang melibatkan jumlah yang ramai. Semuanya perlu dirancang dengan sempurna agar semuanya berjalan lancar. Lagi pun kita tak nak mood cuti rosak akibat sesuatu yang tidak dirancang dengan baik kan?

Pada bulan Februari nanti Mas akan bercuti bersama semua adik beradik ke Sabah. Jumlah yang terlibat agak ramai jugak iaitu 15 orang. Jadi dari awal Mas dah rancang berapa perbelanjaan yang diperuntukkan untuk percutian selama 4 hari 3 malam itu.

Mas akan tetapkan berapa bajet untuk setiap orang dewasa. Bajet yang diperuntukkan perlulah merangkumi penginapan, makanan, sewa kenderaan, island tour dan lain². Ini untuk memudahkan pengurusan kewangan semasa berada di sana. Takdelah nanti bila nak buat pembayaran barulah terhegeh² nak mintak kat semua adik beradik kan? 

Apa program kita semasa bercuti jugak perlu dirancang dengan baik, ini untuk memastikan segala tempat yang ingin kita pergi dapat dilawati. Dari hari pertama kita sampai hingga hari terakhir semua perlu dirancang dengan sempurna, barulah seronok bercuti kan?

Tengah bulan ni Mas akan uruskan penginapan dan sewa kenderaan.

9 ulasan:

  1. Apapun selamat bercuti mas :)
    KALI NI NAK CITER PASAL SEBAB APA BLOG LAMBAT NAK UPDATE.
    http://awieomar.blogspot.com/2011/02/dalam-pembinaan.html
    KALAU SEMPAT SINGGAH LA DULU.

    BalasPadam
  2. Oh saya baru balik sabah...nak contact kereta sewa saya boleh rekomen... Entry pilihan: Cuti-cuti Family

    BalasPadam
  3. bestnya dapat g bercuti ramai2...
    mesti seronokkan dapat g ngan adik bradik sumer....

    BalasPadam
  4. Tentu best nanti. Slmt bercutu Mas..Akak n adik beradik pun sbnrnya sdg merancang percutian bersama ni..tp tarikh agk susah sbb nak kumpul semua pd satu masa almaklumlah..org ni boleh yg tu x boleh plk..huhu

    BalasPadam
  5. hehe, it could be a very fun trip with the beloved family. peracangan percutian yang teratur pada mulanya akan berakhir dengan kesenangan jua...happy holiday in advance...:)

    BalasPadam
  6. wahh.. terbaikla kak mas..
    macam buat kertas kerja lak.hihihi

    BalasPadam
  7. sabah mmg terbaek kak mas...heaven tu

    BalasPadam
  8. lai2 sabah bah :)
    weee..mimi dok kk ni kak..hee..lame jugak dh x p kundasang..heee..semoga dpermudahkan perancangan percutian akak dan adik bradik ye :)

    kalau pegi pulau tu, mang beshh
    hahaaha
    sebab merentasi laut china selatan :)

    BalasPadam
  9. sy rasa macam nk bercuti lah tp macam taktau bila :(

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com