terkini dan sensasi

Ahad, 15 Januari 2012

Jangan lupa asal usul

Assalamualaikum...(^ ^) 


Setinggi mana pun darjat dan pangkat kita.

Sekaya mana pun kita.

Banyak mana pun harta kita.

Jangan lupa asal usul kita!

Mungkin kita bernasib baik dilahirkan dalam keluarga yang berharta, nak apa saja kita boleh dapat. Tapi tak semestinya kita nak bangga diri, terus lupa asal usul.

Kita memang bernasib baik tapi orang tua kita sebelum mereka berharta pasti telah melalui hidup yang susah. Harta yang dikumpul dan dicari adalah untuk kesenangan dan keselesaan anak². Tapi anak, bila dah hidup senang dan banyak harta terus berlagak dan tak sedar diri.

Macam Mas dah biasa hidup susah masa kecil dulu. Jadi sekarang bila Mas dah senang, tak pernah Mas lupa zaman kesusahan dulu. Kesusahan itulah yang membolehkan Mas menikmati kesenangan hidup sekarang. Mas ajar anak² supaya belajar hidup susah, supaya mereka tak terlalu disogokkan dengan kesenangan dan wang ringgit.

10 ulasan:

  1. nanti da ade anak, takleh manjakan sangat...

    BalasPadam
  2. walaupun bada duit dan berkemampuan, kita tetap kena blaja cara hidup susah.. biar senang dikemudian hari.

    BalasPadam
  3. assalamualaikum mas.. walaupun kaya hendaklah kita mengekalkan ciri2 hidup dlm kesederhanan agar kita x mudah lupa diri... :)

    BalasPadam
  4. alahai tetiba rasa rindu nak blk kmpung jgk =.=*

    BalasPadam
  5. emmm
    betol tu kak
    ayah mimi pon ajar mimi cm tu
    huhuhu :))

    BalasPadam
  6. btol tu kak

    kite ni da bsar skit lupe dri

    BalasPadam
  7. keh sokong awok kak....betul tu

    BalasPadam
  8. Aku akan ingat selalu pesanan ini.

    BalasPadam
  9. Segalanya di dunia ni pinjaman. Kadang tu bila dah senang sikit mudah sangat orang lupa diri -.-'

    BalasPadam
  10. walaupun kaya, jgn manjakan diri sgt dengan harta dunia. mahu lupa diri kita :)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com