mrs secretary

Selasa, 24 Januari 2012

Kerana sayang ku turutkan

Assalamualaikum...(^ ^)


Inilah yang terjadi pada orang zaman sekarang, salah dalam menilai kasih sayang. Kerana sayang dan cintakan seseorang sanggup lakukan apa saja. Apa saja untuk buktikan kasih sayang itu, sehingga sanggup gadaikan maruah dan kehormatan diri.

Tak salah kita mengagungkan kasih sayang dan cinta sesama insan, kerana ia adalah satu perasaan yang lahir dari hati. Tapi jangan salah ertikan rasa kasih sayang itu, kita lakukan perkara yang tidak baik dan mencemarkan nilai kasih sayang yang sebenar.

Kenapa dengan kekasih sanggup lakukan apa saya, apa yang kekasih mahu kita turuti segalanya. Buktikan kasih sayang dengan mengadai kehormatan diri. Kalau tak ikut takut ditinggalkan, takut kekasih tak sayang. Sebegitu mudah kita menilai kasih sayang, hanya diganti dengan tubuh badan. 

Kenapa dengan ibu bapa kita tak camtu, kalau betul sayangkan ibu bapa kenapa susah nak turuti kehendak mereka. Susah nak ikut apa yang mereka suruh, melawan cakap mereka lagi. Itukah yang dinamakan kasih sayang seorang anak kepada ibu bapanya?

Hargailah setiap kasih sayang yang kita miliki, baik pada kekasih atau ibu bapa. Biarlah kasih sayang itu ikhlas dari hati dan ikhlas kerana Allah! 

Jangan kerana sayang ku turutkan.

6 ulasan:

  1. erm skong akk

    lame da akak tak wt entry gni

    BalasPadam
  2. yang penting, sayang kat bapak lagi jauh banyak dr sayang kat orang lain :)

    BalasPadam
  3. saya sayang ibu bapa saya..wuhuhu

    BalasPadam
  4. assalamualaikum mas...suka sgt ngan n3 ni...:)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com