terkini dan sensasi

Isnin, 2 Januari 2012

Malam pertama tidur sendiri

Assalamualaikum...(^ ^)


Tahun ni umur Arfan dah masuk 6 tahun, seperti kakaknya dulu bila masuk umur 6 tahun kena belajar tidur sendiri. Dah tak boleh tidur dengan kakaknya sebab Atikah pun dah dewasa. Dah umur 9 tahun, tak sesuai tidur berdua²an dengan adik lelaki.

Jadi hari ini kami pergi ke Ikea untuk carikan lampu tidur untuk dia, nak yang warna hijau katanya. Tengok punya tengok dia berkenan dekat lampu bentuk ladybird kat Ikea tu, warna hijau. Tapi bila nak beli takde stok pulak, kecewa jugaklah dia!

Jadi terpaksalah pakai lampu tidur mama punya, nanti dah janji nak belikan jugak lampu ladybird tu bila dah ada stok. Barulah dia semangat sikit nak tidur bilik sendiri, bilik dia pun Mas dah kemas. Malam ni adalah malam pertama dia nak cuba tidur sendiri, tak taulah camne kan? Harap² oklah.

Tapi nak tak nak Mas kena ajar jugak, kalau tidak sampai bila dia nak berani kan? Lagi pun dia dah besar, lelaki pulak tu. 

16 ulasan:

  1. Hope anak kak mas boleh belajar berdikari. :).

    BalasPadam
  2. alololo
    ciannye
    x pe..nnti dh ade mama mest beli lampu lady bird utk arfan ye :)

    betol kak
    mungkin ari ni je x bape lena kan
    lame2 nnti mesti okeh :)

    BalasPadam
  3. wah...bagusnye dan blaja tidur sendiri.. deno umo 7 baru tido sendiri.. heee :)

    BalasPadam
  4. semoga dia lebih kuat dan berani...=D

    BalasPadam
  5. assalamualaikum mas...wah selamat menempuh malam pertama buat adik Arfan yer...:)

    BalasPadam
  6. Sian Arfan..tp dah besar, mmg sampai masa dah..:)

    BalasPadam
  7. saya menyokong ibu bapa yang mcm mas yang suruh anak belajar tidur sendiri.

    saya masa kecik awal2 dah tdo bilik sendiri.. untuk keyakinan diri bila dha besar :)

    BalasPadam
  8. hik2..
    jangan nt malam2 bgn ketuk bilik mamanya sudah..
    haahahha

    BalasPadam
  9. hihi alah bisa tegal biase. lame2 biase la nnti tu..:)

    BalasPadam
  10. hehehe lama2 ok lah tu kan kak.

    BalasPadam
  11. betol da de blik elokla blaja tdo sndri

    BalasPadam
  12. hehe, dia nangis tak tido sorang?? :D

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com