Logo KBBA

terkini dan sensasi

Jumaat, 6 Januari 2012

Manusia selalu tak puas hati!

Assalamualaikum...(^ ^)

Pelik dengan perangai sesetengah manusia, apa yang dia fikirkan pun kita tak tahu. Tapi ni jenis spesis manusia yang tak pernah puas hati dengan orang lain. Kalau suka sangat ada rasa camtu jangan ambil tahu pasal hal orang lain, jaga hal sendiri je.

Ini lebih spesifik kepada orang yang dengki pada orang lain di alam maya, terutamanya dalam blog. Selalu tak puas hati dengan apa yang orang lain tulis di blog. Orang tulis pasal beli kereta baru, kau kata orang tu berlagak. Orang tulis pasal dapat hadiah dari suami, kau kata orang tu nak menunjuk². Orang tulis pasal masakan yang dia masak, kau kata macamlah dia sorang pandai masak. Semuanya kau nak kata, semuanya kau tak puas hati!

Ada saja yang dia tak puas hati, ada saja yang dia nak kondem. Kalau selalu rasa camtu, tak perlulah baca entri orang. Terus tekan pangkah je. Kalau kau baca nanti rasa tak puas hati kau akan membuak², mulalah kau cakap macam² pasal orang lain.

Bagi Mas senang. Kalau kita tak suka nak baca entri orang lain, jangan baca. Nanti tak pasal kita terkomen yang bukan². Manusia biasalah, selalu ada rasa tak puas hati dengan orang lain.

Susah nak buat orang puas hati dengan kita.

tepek muka sendiri camni ada yang kata menunjuk tak?

14 ulasan:

  1. betul tu..saya pernah alami jugak sbb status sy kat twitter ms tu tulis '6ribu duit dah habis byr lawyer,,byk btol pakai duit klu beli rumah ni"..dan twitter pun ada 8 org membe je.tak logik kot kalau kata kita menunjuk ada duit.klu nak menunjuk dah post kat fb yg ada beribu frens tu.pelik, kita tulis apa yg kita rasa,tapi kalau jenis manusia yg suka fikir buruk,busuk hati,dengki, dia akan translate status tu sbg riak dan takbur dan kata kita mcm2 pulak.itulah manusia, penuh dengan hasad dengki.

    BalasPadam
  2. tapi pendapat saya, kalau bab duit jangan terlalu bercerita di alam maya, kita tak tahu siapa yang baca tu maybe ada niat tak baik.. .
    pencuri,perompak, siapa tahu...?

    Tentang haters tu, biasalah, bukan semua kan senyum bila ada yang senang..

    BalasPadam
  3. konsep rara senang.blog kite,suke hati kite.ko nk sebok buat hape.hehehe.tepek pic beso tu nk tunjuk yg akk cantek.tu xpe.hehe

    BalasPadam
  4. kita tulis hanya nak share dan luahkan pada kawan2 maya saje....kalo org mcm tu ignore aje kak. buat semak kepala kita aje nanti.

    BalasPadam
  5. sy xpuas ati dgn akak ni.. nape comel sgt.. bak ckit kecomelan tu kt sy.. hehehe..

    normal la tu kak, manusia kn penuh dgn sifat dengki n iri hati... semua slh di mata dia..

    BalasPadam
  6. alah sis biarkan je inikan blog sis...ibarat diari kehidupan...mcm2 yg blh dikongsikan untuk minta pdpt,idea dll.

    diorg jeles kot hehhehe :)

    BalasPadam
  7. dunia maya memang macam tu...mentang mentang tak face to face, tu yang dia main sembur sedap ikut mulut...takpolah kan, yang penting kita tahu apo yang kito buek =)

    BalasPadam
  8. hayoo
    ade org kata akak mcm2 ke
    emm3..sbar ye kak :)
    manusia kan
    cenggitu lah..x pela..bia jela deme berkata2 ye kak
    apa yg akak ckp dlm entri ni, mang mimi sokong..

    sabar ye kak
    chiiill :))

    BalasPadam
  9. Biasa lah tu kak manusia. Sabar jelah -.-'

    BalasPadam
  10. assalamualaikum mas...yer la kalau x mahu komen x payah la komen nanti buat org sakit hati jer...

    p/s kena berhati2 la yer...:)

    BalasPadam
  11. bg saya hak masing2 lah nk tulis apa asal tak mengundang rasa loya pembaca sudah. sy okay kalau org nk cerita beli ini beli itu tp penulisan biarlah kena gaya. so that pembaca pun rse selesa. :)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com