Terkini dan Sensasi

Sabtu, 14 Januari 2012

Patin Tempoyak marvellous

Assalamualaikum...(^ ^)

Sekarang ada kat rumah mak mertua di Kuantan, syok sangat duduk kat kampung. Cuaca sejuk dan nyaman, nak mandi pun malas. Air sejuk beku macam ais batu.

Setiap kali balik ke Kuantan Mas mesti akan singgah R&R Temerloh dulu, singgah makan Patin Tempoyak yang sangat marvellous. Rasanya macam tak sah kalau tak singgah, nanti mesti terbayang² kesedapan Patin Tempoyak tersebut.

Jadi Mas nak cadangkan kat kawan², kalau nak pergi Kuantan singgahlah kat Gerai Selera NJ. Gerai nombor 10, gerai dia  memang menjual Patin Tempoyak yang sangat sedap. Ikannya segar, kuahnya pekat dan pedas. Memang boleh bertambah nasilah kalau makan.

Harga seketul ikan dijual dengan harga RM7, memang berbaloi dengan rasanya. 


12 ulasan:

  1. saya kalau pergi pahang pun, mesti singgah r&r temerloh tu...memang sedap sangat patin masak tempoyak..^___^

    BalasPadam
  2. wah rindu plak keh dgn negeri pahang dan masakan tradisi nie.... kak. Raya cina nie keh nok balik pahang ler

    BalasPadam
  3. sedapnyer.. dah lama tak makan ikan patin msk tompoyak ni...

    BalasPadam
  4. Gulai tempoyak ikan patin memang awesome.
    kalau balik kampung, tak sah kalau tak makan ikan patin.
    ye le.. koi kan orang Temerloh.

    Ada masa singgah la sini.
    http://awieomar.blogspot.com/2011/02/sentuhan-kecundang.html

    BalasPadam
  5. Terliur tengok masak tempoyak ni..
    Lapar~

    BalasPadam
  6. sedapnye ikan patin tempoyak tu Mas....peberet nie...pasti cari nanti kat sana,



    Nanti singgah;

    http://secretwordfromheart.blogspot.com/2012/01/menara-kuala-lumpur-telefon-berbunyi.html

    BalasPadam
  7. assalamualaikum mas...wah seronoknya dpt balik ke kg kan...pahang femes ngan ikan patin yer tengok lauk tu terliur plak...:)

    BalasPadam
  8. Pergi Temerloh memang tak sah kalau tak makan ikan patin..

    kalau org tanya, duduk mana?
    Saya cakap "Temerloh"..
    Mesti orang cakap,"mesti banyak ikan patin kan"

    *siap tanya resepi lagi*

    BalasPadam
  9. gagaagga
    ne peveret mimi ni kak
    nyum2!! :))

    BalasPadam
  10. Kak Masssssssssssssss ! Terliurrrrrrrr :(

    BalasPadam
  11. aaa, kak mas punya blog ni banyak makanan sedap. :(

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com