terkini dan sensasi

Selasa, 17 Januari 2012

Rimaslah orang camni!

Assalamualaikum...(^ ^)


"Kenapa kau pakai kasut camni, selesa ke?"

"Kenapa kau pakai tudung warna ni, macam tak sesuai je!"

"Kenapa kau guna handbag camni, tak cantiklah!"

Serius Mas rimas bila orang suka bertanya perkara yang remeh camni, terutamanya kawan perempuan. Nampak kita pakai atau guna benda yang berlainan sikit dengan dia guna, mulalah nak tanya macam². Ok tak, berkesan tak, sesuai tak dan beberapa jenis tak lagilah.

Pastu cara tanya memang menjengkelkan, siap buat mimik muka lagi. Kononnya barang yang kita guna tak segah barang yang dia guna, ingat kita guna barang murah ke? Lagi pun kita yang guna, jadi kita lebih tahu kesesuaian dan keberkesanan barang tu.

Bagi Mas tak perlu nak banding membanding camni, lagi pun setiap orang ada gaya dan cara dia yang tersendiri. Mungkin dia sesuai pakai dan guna barang tersebut, jadi tak perlulah pertikaikan. Janji apa yang dipakai nampak selesa dan tidak menjolok mata!

Setiap orang pakai dan guna ikut keselesaan dan kesesuaian masing².

16 ulasan:

  1. errr..akak punya tudung cantik la arini..
    err..tetibe..
    hahahaa

    BalasPadam
  2. 5S ada bagusnya...teratur dan kemas. tapi persoalannya, kita rakyat malaysia bukan seprti rakyat jepun. budaya saja sudah berbeza.

    BalasPadam
  3. erm... mmg rama cam gitu... lagi2 org keje ofis kan... dl sy pun ada gak cam gitu... sakang senang sy byk bt hal sdiri, apa sy nak pakai ada aku kesah....

    hehehe....

    BalasPadam
  4. saya pun rimas kalau ada membe suka sgt tegur eh baju baru ker?eh kau nampak gemuk la pki bj ni,eh baju kau ni besar la..dan bal bla bla..sesekali takpe tp kalau dah selalu meluat juga

    BalasPadam
  5. eh serius mmg menyampah la org macam tu kak mas! lempang sekali baru tau diam...kih3

    BalasPadam
  6. huh kalau org cmn ni senang je ajar dye sis.sis bg lah balik sebijik kat dye.mst diam.

    BalasPadam
  7. empunya badan..yg lain tak ya la sebok kn?

    BalasPadam
  8. erkk..kalau jawab.. duit aku ikut suka aku lah...tak boleh eh.. hehehe...

    BalasPadam
  9. Bengang bile org suke ckp bju kecik la, bdn dh gemok la..tnsen..huhu

    BalasPadam
  10. 5S ni kalau sorg jer ade semangat nak buat, mmg sgt buang masa...

    BalasPadam
  11. Betul tu.. Jaga diri sendri sudah..
    "Prihatin" sangat pun buat orang rimas..

    Assignment masa undergrad dulu kena buat pasal 5S! pengsan nak siapkan!..heee..mujur video assignment..

    BalasPadam
  12. assalamualaikum mas...yer la suka hati kita la nak pakai apa nak guna apakan yg nak menyibuk tu kenapa...

    BalasPadam
  13. selesa ke kak pakai iphone 4s..hehe. tibe2. :)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com