Terkini dan Sensasi

Sabtu, 14 Januari 2012

Riuh rendah rumah mak

Assalamualaikum...(^ ^)

Macam biasalah bila balik ke kampung mak mertua mesti anak² Mas akan berjumpa dengan sepupunya. Bila dah bertemu tu masing² punya pelbagai karenah. Mula² elok main sama², pastu bila orang ni tak puas hati dengan orang ni, terus bergaduh.

Yang kalah pasti akan menangis. Yang tak mahu mengaku kalah, macam biasalah si Arfan. Asyik nak menang je, habis sepupunya dibuli. Pening kepala Mas, riuh rendah rumah mak dibuatnya. Itu belum anak abang ipar yang 5 orang tu balik, kalau tak lagi riuh. Tok wan dan akinya lagi pening kepala. 

Tapi Mas biarkan, janji mereka tak gaduh teruk. Lagi pun bukan selalu jumpa.


8 ulasan:

  1. semua lebih kurang sebaya je..memang riuh rendah la.. tapi meriah jugak..hehe

    BalasPadam
  2. assalamualaikum mas...sesekali riuh umah atuk tak apa kan pasti atuk n nenek pun gembira sbb umah jadi riuh dgn keletah cucunya...:)

    BalasPadam
  3. saya boleh bygkan suasana nya....sgt seronok berada di kg. huhuhu(nie nak balik kg gak nie)

    BalasPadam
  4. biasalah kak.. budak2..
    tapi kalau sy la.. rasa macam nak puk2 je diorang.. hahaha...
    kejam sungguh,,

    BalasPadam
  5. huwaaaaa
    syoklah adik beradik, sepupu sepapat ramai ni kakak
    hehehe
    meriaaahh jela kan :)

    BalasPadam
  6. seronoknya dapat berkumpul ramai2 ngan keluarga.

    BalasPadam
  7. Seronoknya balik kampung. Biasa lah tu kak sekali sekala dapat berkumpul. Cara lepas rindu,bergaduh. Hihik. :P

    BalasPadam
  8. hehe, budak2 biasalah. adik saya pun macam tu gak. hhehe. bising je kalau jumpa geng2 dia. :)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com