Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 6 Februari 2012

Jom masak-masak!

Assalamualaikum...(^ ^)

Bosan jugak cuti lama² tanpa buat apa², hari ni pun seharian lepak di rumah sebab husband bertugas. Nak keluar jalan² pun rasa malas sebab kat luar hujan turun dengan lebat, jadi untuk hilangkan rasa bosan tu lebih baik memasak kan? Boleh jugak tambahkan kemahiran memasak dan masak pelbagai jenis menu yang teringin nak makan. 

Jadi hari ni Mas masak 3 jenis menu. Macam biasa, 2 jenis lauk dan satu jenis sayur. Lauk yang menjadi pilihan adalah Ayam Goreng Pasti Sedap, lama dah tak makan ayam goreng jadi berseleralah. Lagi satu lauk ialah Tumis Pedas Pedal Ayam, memang lagi berselera dengan lauk ni.

Sayur yang jadi pilihan adalah Lemak Cili Api Nenas dengan Ikan Masin, yang ini lagi terangkat. Bertambah husband dan anak² makan.

Inilah masakan yang dapat Mas kongsikan hari ini.


8 ulasan:

  1. ohooo..nak nangis nengok gambar makanan..sedapnye nampakkk :(

    BalasPadam
  2. mak ai.. melelh tengok gmbr nie.. semuanye sedap2..hehe

    BalasPadam
  3. as salam,sama la..selalu kalo msk mesti 2 jenis lauk dan 1 sayur..mmm,mmg terangkat la msk lmk cili api nenas ngan ikan masin tuh..

    BalasPadam
  4. Paling akak terliur..masak lemak kuning nenas ngan ikan masin tu..lama dah x rasa.

    BalasPadam
  5. sedap.....nasib perut dah penuh hihihihi kalau tak dah suh kak mas poskan.

    BalasPadam
  6. kak mas buat saya nangis. hehe. sedap2.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com