terkini dan sensasi

Ahad, 18 Mac 2012

Manfaat dari blog

Assalamualaikum...(^ ^)


Mas tak pernah sangka dengan berblog macam² yang boleh dapat, bukan sekadar tulis kisah peribadi sahaja tapi kalau entri yang ditulis itu berilmu pasti ia dapat memberi manfaat kepada pembaca. Bila penulisan kita hidup di hati pembaca dari situ kita akan dapat sesuatu dari blog, betul tak?

Tapi kena ingat, menulis biarlah ikhlas dari hati dan dengan niat nak menyampaikan ilmu. Kalau hanya niat nak cari publisiti dan terkenal dengan cara yang singkat, lupakanlah! Tak guna kita tulis blog kalau hanya nak mengaibkan orang, menjatuhkan orang dan mencaci orang. Semua itu tak akan mendatangkan manfaat pada kita dan blog.

Contohilah blogger hebat ini, 6 tahun dia menulis blog. Akhirnya segala usaha yang dicurahkan kepada blog mendapat pengiktirafan. Mas memang jadikan dia idola dan harap suatu masa nanti Mas boleh jadi macam dia. Walaupun hanya mengenali melalui blog tapi setiap penulisan dia memberi kesan pada Mas, tulisan yang ringkas tapi padat dengan nasihat dan pengajaran.

Moga kita dapat manfaat dari blog dan dikenali kerana penulisan yang berilmu!

9 ulasan:

  1. Inamal a'malu bin niat, kan? Semuanya bergntg dgn niat asal kita.semoga kita mmpu beri manfaat utk org lain,inshaallah.

    BalasPadam
  2. ^_____________^

    betol kak
    sy harap sy mmpu mnjadi blogger sebgitu
    nak sgt kekal smp bebila

    hee
    sonoknyeee p tgk belon panas :)

    BalasPadam
  3. betul tu Mas, biar apa yang kita tulis boleh dikongsi secara baik dengan pembaca

    BalasPadam
  4. betul tu, no points kita cari musuh dalam blog..kenapa perlu nak jatuhkan orang lain?.

    wah, dah lama bro eqbal blogging.
    wan baru tahu.

    BalasPadam
  5. bila lah zie akan jd mcm dia gak ek..huhu. nk jadikan dia idola gak lah :P

    BalasPadam
  6. assalamualaikum mas...moga semua blogger akan dpt apa yg diidamkan dan moga berjaya ye...:)

    BalasPadam
  7. wow 6 tahun dah abang Eq punya blog ?? wow :) tahniah untuk dia. seronok berblog sbb saya dapat banyak kawan n rapat. macam saya rapat dgn kak mas !! dah biasa baca blog kak mas ! saya dah tahu kisah kak mas !

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com