Logo KBBA

terkini dan sensasi

Ahad, 15 April 2012

Bila alahan bermula

Assalamualaikum...(^ ^)


Kalau ikut mula² tahu mengandung, alahan tu memang takde. Setakat loya² di pagi hari dan makan pun macam biasa jugak, sentiasa berselera. Lega sikit rasanya sebab kalau ada alahan memang badan tak mampu menanggungnya.

Tapi hari ni alahan dah bermula, dari awal pagi badan dah rasa tak bermaya. Kepala pening, tekak rasa loya dan perut rasa mual sangat. Cuba makan tosei yang husband beli sebab teringin sangat tapi lepas sejam makan habis keluar semuanya, tekak kembali rasa mual.

Pastu cuba jugak makan roti untuk alas kembali perut tapi langsung takde selera, akhirnya tidur je yang hanya mampu dilakukan. Sekarang dah rasa ok sikit lepas dapat tidur selama ½ jam.

Camtulah Mas bila alahan bermula, cuba kuatkan badan dan semangat tapi alahan mengatasi segalanya. Nak buat camne kan, dah lama tak lalui saat² ini. Kena banyak bersabar

5 ulasan:

  1. assalamualaikum mas....betul tu setiap permulaan mengandung ni mmg byk alahannya moga mas sentiasa sabar menghadapi keadaan ini..sukanya akak dengar mas nak dpt baby lg...:)

    p/s akak nak tunggu cucu je ni...

    BalasPadam
  2. hayooooo
    akak pregnant ke?
    asal la lmbt taw nii
    hehehe
    tahniah kak
    alhamdulillah, rezeki ni :))

    jage kesihatan memolek na :)

    BalasPadam
  3. Mas tabah dan kuatkan semangat yea... Boleh masak ke kat umah,, setengah org x bole nak masuk dapur harap alahan x lama..jgn stress yea

    BalasPadam
  4. kesian kak mas. sabar k. banyakkan rehat tau. org pregnant macam2 alahan..tu lah.sian kat akak.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com