mrs secretary

Ahad, 8 April 2012

Ini je yang selera

Assalamualaikum...(^ ^)

Sekarang ni makan kena ikut selera, benda yang rasa nak makan terus masak.

Macam hari ni hanya masak Sambal Tumis Ikan Bilis. Asalnya tengok cerita kat TV1 bertajuk "Sambal Tumis Ikan Bilis Mama", tiba² teringin nak makan. Apa lagi ke dapur memasak. Selepas bertungkus lumus siap jugak sambal tumis tu, boleh makan dengan nasi panas.

Tapi satu kelemahan Mas bila masak sambal tumis. Bila masuk ikan bilis yang telah digoreng garing dalam lada yang telah dimasak, mesti ikan bilis jadi lembik sikit. Ia tak kekal garing macam masa mula² goreng. Pelik jugak kan, dah banyak kali masak tapi masih tak menjadi. Mas tengok kalau member masak mesti ikan bilis dia garing, sedap!

Kena banyak kali cuba lagi ni, hehehee!

walaupun nampak tak menarik tapi sedap

8 ulasan:

  1. feberet limah jgk ni sambal ikan bilis...sedappppp

    BalasPadam
  2. sedapnya..cuba akak try masuk ikan bilis last sekali..takpun bila sambal dah masak..masuk ikan bilis dan gaul sekejap je pastu angkat..sedapkan kalau makan garing garing..

    BalasPadam
  3. assalamualaikum mas..wah seleranya tengok sambal ikan bilis tu...:)

    BalasPadam
  4. cuba mas jgn mskkan bilis yang garing tu skali ngn tumis atas api.... bila nak makan baru gaul bilis ngn sambalnya... mesti kekal rangup.... bila atas api bilis tu akan jadi lembik semula...

    BalasPadam
  5. kak mas..cicah ngan cekodok sedaaapppnyer huhu ;p

    BalasPadam
  6. huuuuuuuu
    makanan peveret sy ni kak mas ;)

    BalasPadam
  7. garing tak ikannya....
    kalau garing mmg feberet tu

    BalasPadam
  8. alaaaaa teringin !!! :) lapar dah ni.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com