Logo KBBA

terkini dan sensasi

Rabu, 20 Februari 2013

Airis demam campak : Air penawar

Assalamualaikum...(^ ^)


Kesian Airis mama kena demam campak. Tapi dalam demam tu bila mama nak ambil gambar tetap posing sambil tersengih².

Kalau anak kena demam campak ke, chicken pox ke atau demam yang teruk, Mas mesti gunakan cara tradisional untuk berubat. Sejak dari anak pertama lagi, memang arwah abah dan arwah mak suka cara sebegitu. Ubat cara tradisional tu bukanlah jumpa bomoh atau dukun yang bukan², tapi minta air penawar dari ustaz atau orang pandai buat air penawar.

Alhamdulillah semua anak² Mas serasi dan kesannya sangat mujarab!

Tapi apa pun cara yang kita guna pokok pangkalnya kita mesti yakin dan percaya. Lagi satu jangan lupa berdoa pada Allah, itu yang paling penting kan?

5 ulasan:

  1. kesian airis, harap airin kembali sembuh yea.

    BalasPadam
  2. la.. demam campak ke? kita dapat demam campak darjah empat kot. Ayah suruh minum air kelapa bagi keluar semua bintik merah tu. alhamdulilah berhasil :)

    anyway, get well soon dear airin.

    BalasPadam
  3. yups.berdoalah.sian airis kecik2 dh kena campak.

    BalasPadam
  4. alahai cian nye.. tp ttp ceria ye..

    kalau dmm cmpak weols selalu mandikan/tido atas daun semambu .. insyallah ilang ..di samping kene doa

    BalasPadam
  5. siannya airis. tapi muka ceria macam tak sakit campak. hehe. comel. muka anak2 kak mas semua iras. :) tapi mak saya pun kalau kami sakit, mesti dia bg minum air ustaz jugak. usaha cara dua2..:)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com