Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 19 Februari 2013

Suami bantu isteri

Assalamualaikum...(^ ^)


Sejuk rasa hati bila tengok suami kita bantu dalam uruskan anak².

Mas rasa bersyukur sangat dapat suami yang banyak membantu. Sejak dari anak pertama dia memang rajin bantu uruskan anak kecil, takdelah semuanya serah bulat² pada Mas. Sejak anak² umur sebulan dia dah tak kekok untuk bantu mandikan mereka.

Sebenarnya suami yang bantu isteri memang ramai sekarang, tapi adakah bantuan itu benar² ikhlas ataupun sekadar dipaksa oleh isteri. Kalau tak bantu isteri melenting marah². Bagi Mas biar suami kita bantu dengan rela hati, ikhlas dan penuh rasa tanggungjawab. Jangan kita paksa atau asyik suruh buat itu ini, nanti dia pun akan rasa tidak dihormati oleh isteri sendiri. Mana taknya semua urusan kerja rumah dan anak² kita suruh dia buat.

Pastu bila suami dah bantu ucaplah terima kasih dan bagi ciuman kasih sayang. Baru hubungan tambah mesra dan rasa saling bantu membantu akan sentiasa wujud.

7 ulasan:

  1. bagus dapat suami sebegitu...suami saya pun rajin membantu tapi dia memang tak suka kalau suruh tolong masak...katanya nanti tak sedap...yang lain ok..

    BalasPadam
  2. owh tahniah!husbd sy pun mmg jenis rgn tlg,dia yg mandikan baby,mskkan mknn ms sy berpantang,kemas rmh,cuci baju,sykr sgt2.kdg2 simpati pd rakan2 yg suami buat derq je huhu ^^

    BalasPadam
  3. hi kak mas! lama xdtg cni..hehee

    sy taktau la nk letak kategori mcm mana..pksa suami ke? mntak tolong ke? hrp2 ank dh kuar nnti ringan2 la dia mbantu sy..

    BalasPadam
  4. salam.Mmg seronok bila ada para suami yg rajin membantu isteri samada menguruskn anak2/membantu didapur tanpa mengeluh.


    p/s:Dapatkn 3 saiz PEMANGGANG AJAIB dgn harga yg murah..harga promosi sekarang..seblm TAWARAN BERAKHIR!Jemput singgah ya..

    BalasPadam
  5. bertuahhhhh dapat suami tolong menolong.....
    apa yang penting kerjasama.....

    BalasPadam
  6. ramai lelaki yang dah buka mata supaya bantu isteri..saya sendiri pun masa berpantang suami yang buat semuanya..sebab berpantang sendiri..jadi dia kena pandai2 la bangun awal buat semua sebelum pi kerja..rasa tak terbalas jasa dan budi dia..

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com