Logo KBBA

terkini dan sensasi

Jumaat, 22 Februari 2013

Tips membeli handphone

Assalamualaikum...(^ ^)


Entri ini atas permintaan seorang rakan pembaca blog Mas, jadi Mas kongsikan sedikit tips mengikut pandangan Mas sendiri. Kalau kawan² ada tips lain bolehlah kongsi di ruangan komen.

Pertama sekali kita kena tahu model handphone apa yang kita nak beli. Buatlah sedikit research dalam internet untuk mengetahui kelebihan dan kekurangan handphone tersebut, bila dah tau serba sedikit barulah puas hati.

Kedua berapa bajet yang diperuntukkan, tetapkan bajet ikut kemampuan kita. Kemudian tengok di internet harga pasaran handphone yang kita berkenan, kalau setimpal dengan bajet baru beli.

Seterusnya buat sedikit survey. Maksudnya survey kedai yang menjual handphone tersebut dengan harga berpatutan, kedai yang boleh beri diskaun dan tawaran harga yang berpadanan dengan bajet kita. Kalau Mas lebih suka beli di The Mines kerana kat situ memang banyak kedai telefon yang menawarkan harga yang sangat berpatutan.

Yang terakhir sekali rujuk kawan yang dah menggunakan handphone tersebut. Dengan cara ini kita akan lebih tahu samada handphone tersebut bagus atau tidak, kerana orang yang berpengalaman menggunakannya saja yang tahu kelebihan handphone itu.

Harap berpuas hati dan boleh jadikan tips ini sebagai rujukan nanti.

4 ulasan:

  1. betul2..
    sebab tu kalau nak beli henpon saya suruh suami je beli sebab kaki dia kuat..boleh survey satu2 kedai..hehehe

    BalasPadam
  2. saye kalo beli enpon xreti nk survey dulu..
    maen beli je kalo dh berkenan..
    haha

    BalasPadam
  3. hoho rsnya sy lah tu yg tya ttg note 2 he ^^ tqvm,sis.mmg cadang nk beli kt mines 2 je sn byk plhn,mmg dh byk baca review dr blogger.x sbr nak beli nnt :)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com