Logo KBBA

terkini dan sensasi

Ahad, 3 Mac 2013

Dari Johor kami ke Melaka

Assalamualaikum...(^ ^)

Setelah puas jalan di Johor kami gerak ke Melaka, memang rancang nak ke Melaka dibuat saat akhir sebab memandangkan Ahad masih cuti kan? Kami tiba di Melaka jam 10 malam pada hari Sabtu. Setelah puas pusing satu bandar cari hotel akhirnya dapat jugak, rezeki kami.


Hari ni memang kami pergi jalan² sahaja, tapi Mas hanya pergi tempat yang belum pernah pergi. Mula² kami pergi ke Submarine Museum di Pantai Klebang. Pertama kali tengok kapal selam secara dekat, memang besar sungguh! Tiket masuk hanya RM1 untuk dewasa dan 50 sen untuk kanak². Yang seronoknya kita boleh merasa pengalaman masuk ke dalam kapal selam. Memang sempit sangat laluan dalam tu, hanya dipenuhi peralatan dan bilik sahaja.


Kemudian dalam perjalanan balik dari muzium kami singgah beli Coconut Shake Klebang yang popular tu. Tak sah tak beli kalau dah sampai Klebang. Memang panjang gila beratur, dekat 1 jam jugak baru dapat beli. Kami beli 6 cawan dengan harga RM15, ternyata Coconut Shake dia memang sedap!


Dah puas minum Coconut Shake kami menuju ke bandar Melaka. Sampai je terus nampak bas Panorama Melaka, apa lagi terus naik. Harga tiket RM15 untuk 2 dewasa dan 2 kanak². Kami naik kat tingkat atas sebab bas tu tak berbumbung, jadi boleh tengok panorama bandar Melaka. Kami dibawa keliling bandar selama ½ jam. Oklah, janji anak² seronok.


Selepas naik bas kami nak merasa pulak naik Menara Taming Sari, dulu masa baru² Mas datang Melaka belum ada lagi menara ni. Memang Melaka dah semakin maju dan banyak tempat² menarik untuk dilawati. Untuk naik ke menara tu bayaran yang dikenakan ialah RM10 untuk dewasa dan RM5 untuk kanak². Kita akan berada di atas menara selama 15 minit. Yang menariknya semasa di atas ia akan berpusing dan kita boleh lihat seluruh bandar Melaka, sangat seronok!

Itu saja tempat yang sempat kami pergi sebab masa terhad. Sebenarnya banyak lagi tempat menarik yang boleh dilawati, tak cukup 1 hari. Takpe lain kali boleh datang lagi.

6 ulasan:

  1. bestnye jalan2 kat melaka!
    dulu ade la pegi melaka tp pegi kat kota a famosa je pon.. huhu

    BalasPadam
  2. Saya suka melaka. Sangat2 suka.

    BalasPadam
  3. coconut shake tu mmg power

    BalasPadam
  4. assalamualaikum mas...masa mama dok Melaka dulu gerai Coconut shake ni kecik jer skg dah semakin maju...:)

    BalasPadam
  5. sonok nya bejalan eh airis.heee.

    BalasPadam
  6. asmkm... i nak tanye f dari johor nak go melaka berapa lama?? which part of malacca yg best??

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com