mrs secretary

Sabtu, 2 Mac 2013

Jauh perjalanan

Assalamualaikum...(^ ^)

Memang jauh perjalanan hari ni!

Dari Muar ke Bukit Kepong, pastu ke Gunung Ledang dan balik ke Muar semula. Sekarang berada di Bandar Melaka, saja jalan² bawa anak². Dah lama mereka tak jalan² sejak Mas cuti bersalin.




Mas mulakan dengan perjalanan dari Muar ke Bukit Kepong untuk hadiri kenduri kahwin sahabat Mas. Seronok tengok pengantin, cantik dan sepadan sangat. Pastu sempat jugak duduk depan pelamin kutip tol dari pengantin lelaki. Seterusnya lepas kenyang perut makan nasi kenduri Mas bawa pulak anak² mandi manda di air terjun Gunung Ledang. Seronok Atikah dan Arfan dapat main air sebab itu memang kegemaran mereka.


Bila mereka dah puasa mandi kami patah balik ke Muar semula semata² nak makan Mee Bandung Muar yang dikatakan sangat sedap. Kami makan di medan selera Bentayan di bandar Muar. Pertama kali Mas makan Mee Bandung dan ternyata memang terangkat, tapi Mas makan Bihun Bandung sebab tak berapa suka mee kuning. Puas hati sangat dapat makan, ternyata sangat sedap!


Dah kenyang perut makan Mee Bandung kami terus gerak ke Melaka dan ini memang tak dirancang, jadi kelam kabut jugak cari hotel sebab biasalah hari minggu. Tapi kami bernasib baik sebab ada jugak bilik yang kosong, sekarang kami menginap di Hotel Sentral. Esok nak jalan² di Melaka dan nak pergi cuba Coconut Shake yang popular di Pantai Klebang tu.

3 ulasan:

  1. Jalan2 lagiiii ♥♥♥
    Bestnya mee bandungggg

    BalasPadam
  2. assalamualaikum mas...seronoknya satu family berjalan...:)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com