Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 25 Mac 2013

Persediaan ke taska

Assalamualaikum...(^ ^)


Minggu ni minggu terakhir Mas boleh mandikan Airis setiap pagi, bagi dia minum susu setiap pagi dan dengar amukan dia setiap pagi kalau menangis. 1 April akan mulalah kehidupan Airis di taska. Di situlah dia akan berjumpa kawan² dan semua urusan harian dia diuruskan oleh orang lain.

Tapi permulaan ni Mas akan hantar dari jam 7 pagi hingga 2 petang je sebab Mas masih bercuti. Bila dah mula kerja 23 April nanti baru dari 7 pagi sampai 5 petang. Mula² nak bagi dia biasa dulu dengan situasi dan orang lain. Hari Rabu ni Mas akan jumpa dengan pihak taska untuk berbincang. Airis kan menyusu susu Mas sepenuhnya, jadi nak ajar mereka cara nak kendalikan EBM untuk Airis.

Cakap pasal perasaan memang dah bercampur baur, maklumlah 4 bulan Mas dengan dia tanpa berenggang sikit pun. Risau pun ada takut dia mengamuk sakan nanti, haru pengasuh taska nak pujuk. Tapi Mas kena tabah dan sabar, Mas tahu Airis anak yang baik dan tak akan susahkan orang. Hari² cakap dengan dia supaya jadi good girl kat taska nanti, tak mau nangis jerit² dan minum susu banyak².

Rasa sayu pulak menaip, Insya Allah semua akan berjalan lancar dan Airis akan dijaga dengan baik di taska nanti. Allah sentiasa melindungi anak kecil mama! 

8 ulasan:

  1. jangan mama dia yang nangis sudah la..hehheh

    BalasPadam
    Balasan
    1. mama dia mmg konpem nangis.. hati tisu! huhuhuuu

      Padam
  2. tu r, dgr2 cite kwn yg da start antr ank g taska. mmg sedih je derg

    BalasPadam
  3. saya lps pantang htr je baby kt pengasuh,baru je drive tak sampai selang sebiji rumah saya yg nangis huwaa...seminggu juga nk biasakan diri n nsb baik Allah permudahkan ursn :)

    BalasPadam
  4. in sha allah takde apa-apa, tapi nak hantar baby ke taska memang boleh buat kita sedih kan..

    BalasPadam
  5. myk yuyi tu x pns sgt ke utk baby ye kak.aritu beli jgk tp review tgk org ckp pns sgt utk baby.huhu

    BalasPadam
  6. assalamualaikum mas....moga Airis dapt membiasakan diri di sana nanti..;)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com