terkini dan sensasi

Sabtu, 23 Mac 2013

Santapan Airis setiap hari

Assalamualaikum...(^ ^)


Inilah sebahagian dari santapan Airis setiap hari. Tapi pada sebelah siang je, sebab sebelah malam memang dia direct feeding. Sebelah siang Mas memang bagi dia menyusu botol, dah pukul 8 malam baru mula DF dia. Jadi dia memang akan ngempeng dari pukul 8 malam sampailah pukul 10 malam. 2 jam tu, balas dendam sebab siang tak dapat. Hehehee!

Tiap² hari Mas memang akan pam 15oz untuk santapan dia esok hari. Biasanya memang licin 15oz tu sebab dia akan menyusu 2 jam atau 3 jam sekali. Kalau dia berjaga memang 2 jam sekali tapi kalau dia kerap tidur, 3 jam sekalilah dia menyusu. Kalau 2 jam sekali 2oz dah mencukupi untuk dia setiap kali menyusu, dan kalau 3 jam sekali biasanya 3oz.

Alhamdulillah, Airis menyusu botol dengan baik. Walaupun kadang² dia mengamuk jugak tak mau botol, puas jugaklah nak pujuk. Harap² masa kat taska nanti dia dapat menyusu dengan baik.

4 ulasan:

  1. byknye. yela, hrp2 dia ok je nk susu nti kn.

    BalasPadam
  2. alhamdulillah dia nak guna botol kan kak..kalau x mesti jenuh la risau nanti.

    BalasPadam
  3. banyaknya airis menyusu. :O patutlah comel bambam.hehe

    BalasPadam
  4. Semoga airis membesar dgn sihat

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com